loading...
رمضان 95
admin بازدید : 139 دوشنبه 17 خرداد 1395 نظرات (0)

 

 

\"ويژگي

 

 

ويژگي ها و آداب ماه رمضان

-فضايل كلي ماه رمضان

در بين ماه هاي سال قمري، ماه رمضان، از قداست و جايگاه ويژه اي برخوردار است چنانكه در دعاي مخصوص آن مي خوانيم:

 

«... و هذا شهر عظمته و كرمته و شرفته و فضلته علي الشهور...»؛ (اقبال الاعمال/24)

«و رمضان، ماهي است كه او را عظمت و كرامت و شرافت، و فضيلت دادي، نسبت به ماه هاي ديگر.»


رسول خدا(ص) مي فرمايد: «اگر كسي در اين ماه، يك آيه از قرآن، تلاوت كند، ثوابش مثل كسي است كه در غير ماه رمضان، يك بار قرآن را ختم كرده باشد.»(امالي صدوق/93)

 

از امام صادق(ع) نيز درباره ماه رمضان نقل شده است: «هركس در ماه رمضان، صدقه اي بدهد خداوند هفتاد نوع، بلا را از او دور مي كند.» (بحار/ 93/316)

 

حضرت علي(ع) از پيامبر خاتم(ص) نقل مي فرمايد: «هيچ مؤمني نيست كه ماه رمضان را، به حساب خدا، روزه بگيرد، مگر آن كه خداي تبارك و تعالي، هفت خصلت را براي او لازم گرداند، هرچه حرام در پيكرش باشد محو و ذوب گرداند. به رحمت خداي عزوجل نزديك مي شود. (با روزه خويش) خطاي پدرش حضرت آدم را مي پوشاند. خداوند لحظات جان دادن را، براي او، آسان كند. از گرسنگي و تشنگي روز قيامت در امان است. خداي عزوجل از خوراكي هاي لذيذ بهشتي او را نصيب دهد. و بالاخره خداي عزوجل، برائت و بيزاري از آتش دوزخ را به او عطا فرمايد. (پرسش كننده در اين حديث مفصل، عالم يهودي بود) كه عرض كرد راست گفتي اي محمد.» (من لايحضر صدوق/2/74)

 

ماه مبارك رمضان علاوه بر اين كه ماه عبوديت و بندگي، و ماه غفران و رحمت الهي است، از جهات ديگر نيز حائز اهميت است:

 

1)ماه رمضان ،ماه نزول قرآن

اولين ويژگي و امتياز ماه مبارک رمضان، نزول قرآن كريم بر قلب نازنين پيامبر خدا(ص) براي نجات و هدايت انسان ها در اين ماه پربركت است چنانكه خداي سبحان مي فرمايد: «ماه رمضان، ماهي است كه قرآن به عنوان راهنمايي مردم و نشانه هاي هدايت و فرق ميان حق و باطل در آن، نازل شده است.» (بقره/185) در آيه ديگر مي فرمايد: «ما قرآن را در شب مبارك فرو فرستاديم.»(دخان/2)

 

2) شب قدر و تعيين سرنوشت

دومين ويژگي كه باعث فضيلت ماه مبارک رمضان شده است، قرارگرفتن شب قدر و تعيين سرنوشت، در ماه رمضان است.چنانكه در سوره قدر مي خوانيم: «ما آن ]قرآن[ را، در شب قدر، نازل كرديم. و تو، چه مي داني شب قدر چيست؟ شب قدر ]در مقام و مرتبه[ از هزار ماه، بهتر و بالاتر است.

 

ظاهراً مراد از قدر، تقدير و تعيين و اندازه گيري است، خداي تعالي در آن شب، حوادث يكسال ]از آن شب تا شب قدر سال آينده[ را تقدير مي نمايد، زنگي و مرگ، رزق ، سعادت و شقاوت و چيزهايي از اين قبيل را مقدر مي سازد. (تفسير الميزان ذيل آيه)

 

امام باقر (ع) در جواب سؤال از معناي آيه «انا انزلناه في ليله مباركه » مي فرمايد: «شب قدر كه همه ساله در ماه رمضان در دهه آخرش، تجديد مي شود، شبي است كه قرآن، جز در آن شب، نازل نشده، و آن شبي است كه خداي تعالي درباره اش فرموده:

 

«فيها يفرق كل امر حكيم» در آن شب، هر حادثه اي كه بايد در طول آن سال، واقع گردد، تقدير مي شود، چه خير و چه شر، چه طاعت و چه معصيت، و چه فرزندي كه قرار است متولد شود، و يا اجلي كه بناست فرا رسد، و يا رزقي كه قرار است (تنگ و يا وسيع) برسد، پس آنچه در اين شب، مقدر شود، و قضايش رانده شود، قضايي حتمي است، ولي در عين حال، مشيت خداي تعالي در آنها محفوظ است.» (كافي /4/751)

 

منظور امام از اين كه فرمود: «ولي در عين حال مشيت خداي تعالي در آن ها محفوظ است» اين است كه قدرت خداوند هميشه مطلق است، او هر زمان، هر كاري را بخواهد در توانش هست، هر چند قبلا خلاف آن را حتمي كرده باشد، و خلاصه حتمي كردن يك امر، قدرت مطلقه خداوند را مقيد نمي كند، او مي تواند قضاي حتمي خود را نقض نمايد هر چند كه هيچ وقت چنين كاري را نمي كند.

 

 

\"ويژگي

 

 

حضرت موسي (ع) در مناجات با خداي سبحان، مي فرمايد: «خداوندا! مي خواهم به تو نزديك شوم، فرمود: قرب من، براي كسي است كه شب قدر، بيدار شود. گفت: خداوندا! رحمتت را مي خواهم، فرمود: رحمتم براي كسي است كه در شب قدر به مسكينان رحمت كند. گفت: خداوندا! جواز گذشتن از صراط را از تومي خواهم، فرمود: جواز صراط براي كسي است كه در شب قدر، صدقه اي بدهد. گفت: خداوندا! از درختان بهشت و از ميوه هايش مي خواهم، فرمود: آن ها براي كسي است كه در شب قدر، تسبيح كند.

 

گفت: خداوندا! رهايي از جهنم را مي خواهم، فرمود: رهايي از جهنم براي كسي است كه در شب قدر،استغفاركند.گفت: خداوندا! خشنودي تو را مي خواهم، فرمود: خشنودي من براي كسي است كه درشب قدر، دو ركعت نماز بگذارد.» (مستدرك الوسائل نوري 7/754)

 

3)ماه رمضان و نزول ملائكه و روح

سومين ويژگي ماه مبارک رمضان، نزول ملائكه و روح درشب قدر و ماه مبارک رمضان است.

«فرشتگان و روح درآن شب به اذن پروردگارشان براي ]تقدير[ هركاري نازل مي شوند، شبي است پر از سلامت ] و بركت ورحمت[ تا طلوع صبح.» (قدر 4و5)

 

ابن عباس از رسول خدا (ص) روايات كرده است كه فرمود:«وقتي شب قدر مي شود، ملائكه اي كه ساكن درسدره المنتهي هستند و جبرئيل، يكي از ايشان است، نازل مي شوند، درحالي كه جبرئيل به اتفاق ساير سكان نامبرده، پرچم هايي را، به همراه دارند، يك پرچم، بالاي قبر من، و يكي بربالاي بيت المقدس، و پرچمي درمسجد الحرام و پرچمي برطورسينا، نصب مي كنند، و هيچ مؤمن و مؤمنه اي در اين نقاط نمي ماند مگر آن كه جبرئيل به او سلام مي كند، مگر كسي كه دائم الخمر و يا معتاد به خوردن گوشت خوك و يا زعفران ماليدن به بدن خود باشد.» (تأويل الآيات الظاهره، استرآبادي، ص 790)

 

4-ماه رمضان ماه ميهماني و ضيافت الهي

نزول قرآن، وقوع شب قدر، نزول ملائكه و روح، تقدير سرنوشت و... هركدام مائده هاي آسماني و غذاهاي معنوي است و سبب شده ماه مبارک رمضان، به عنوان ماه ضيافت و ميهماني الهي، نامگذاري شود، لذا پيامبر اكرم(ص) در آستانه ماه مبارک رمضان، اين گونه مي فرمايد:

«اي مردم! ماه با بركت و رحمت و آمرزش، به شما روي آورده است، اين ماه، نزد خدا بهترين ماه است و روزهايش، بهترين روزها و شب هايش، بهترين شب ها، و ساعاتش بهترين ساعات. دراين ماه، شما به ميهماني خدا، دعوت شده ايد و در زمزه بهره مندان از كرامت خداوند، قرارگرفته ايد. دراين ماه نفس هاي شما، تسبيح خداست، و خواب شما، عبادت است و اعمال شما، پذيرفته، و دعايتان به اجابت مي رسد....»(المصباح كفعمي/ص 336)

 

امام صادق (ع) نيز به فرزندانش در مورد ماه رمضان اين گونه سفارش مي نمايد:«جان هاي خود را به تلاش و كوشش واداريد؛ زيرا در اين ماه، روزي ها قسمت و اجل ها نوشته مي شود و در آن، نام ميهمانان خدا كه بر او، وارد مي شوند، نوشته مي گردد و درآن، شبي است كه عبادت در آن، از عبادت هزار ماه بهتر است.» (بحار/93/573)

 

با توجه به بيانات پيامبر (ص)، ماه مبارک رمضان ماه ضيافت و ميهماني است، در اين ضيافت پرشكوه و بي نظير، صاحب خانه و ميزبان، پروردگار جهان و ميهمانان، بندگان فقير و محتاج خداي سبحان، هستند و غذاهاي لذت بخش اين سفره رنگين و منحصر به فرد مائده هاي آسماني: روزه داري وچشم پوشي از لذائذ دنيوي، تلاوت قرآن، احياء و شب زنده داري، دعا و نيايش، طلب غفران و رحمت الهي و... است و ثمره اي كه انتظار مي رود از اين ميهماني پرشكوه و بي سابقه، عايد حال ميهمانان شود، تقواي الهي است چنانكه خدا سبحان مي فرمايد:

«اي افرادي كه ايمان آورده ايد، روزه بر شما نوشته شد، آن چنان كه بر كساني كه قبل از شما بود، نوشته شده بود، باشد كه پرهيزگار شويد.»(بقره/381)


 

\"ويژگي

 

 

آداب حضور در ضيافت الهي

در زندگي دنيا اگر روزي، انسان به ميهماني، دعوت شود، دعوت شدگان با توجه به مقام و موقعيت صاحب خانه و ميزبان و با درنظر داشتن ميهمانان ديگر، خود را براي شركت در ميهماني، آماده مي كنند، اگر صاحب خانه و ميزبان، شخصيت معتبر اجتماعي داشته باشد، ميهمانان با وقار، هيئت و هيبت خاصي، وارد مجلس شده و در طول جلسه و جريان ميهماني نيز باتوجه به شخصيت ميزبان و بزرگان ديگري كه در جلسه حضور دارند، در نشست و برخاست، غذا خوردن و صحبت كردن، دقت به خرج مي دهند تا با حركات اضافي، صحبت هاي بي مورد و... باعث مضحكه ديگران قرار نگيرند.

 

حال سؤال اين است كه در ضيافت و ميهماني بي سابقه، مجلل و پر شكوه ماه مبارک رمضان، ميهمانان، با چه شرايطي وارد ماه رمضان اين بزم الهي شوند و چه ويژگي هايي را بايد در ماه رمضان رعايت كنند تا بتوانند استفاده و لذت كافي برده، نتيجه مورد انتظار را به دست آوردند؟

 

در جملات و كلماتي كه از حضرت رسول(ص) و امامان معصوم(ع) نقل شده است، ويژگي ميهمانان الهي، بيان شده است كه به چند مورد آن، اشاره مي شود:

 

پيامبر(ص) خطاب به جابر مي فرمايد: «اي جابر! در ماه رمضان، هر كسي، روز آن را روزه بدارد و جزئي از شبش را به عبادت بپردازد، و شكم و شرمگاه خويش را، پاك نگه دارد، و زبانش را حفظ كند، همان طوري كه از اين ماه، خارج مي شود از گناهان خويش خارج مي شود. جابر عرض كرد: اي رسول خدا! اين حديث، چه زيباست! رسول خدا فرمود: و رعايت شروط آن، چه سخت است!» (كافي/4/78)

 

در حديث ديگري مي خوانيم: «رسول خدا(ص) مطلع شد زني با زبان روزه، به خدمتكار خود، دشنام داده است، رسول خدا(ص) او را دعوت كرد و غذائي پيش او گذاشت، آن زن گفت: من روزه هستم. رسول خدا(ص) فرمود: چگونه روزه هستي كه كنيزت را دشنام مي دهي؟ روزه فقط خودداري از خوردن و آشاميدن نيست، بلكه خداوند آن را علاوه بر اين دو، مانع كارها و سخنان زشت كه روزه را بي اثر مي كند، قرار داده است، وه كه چه اندك هستند روزه داران و چه بسيارند كساني كه گرسنگي مي كشند.» (همان/78)

 

در جاي ديگر مي فرمايد: «خداي عزوجل مي فرمايد: «كسي كه جوارح و اندام خود را از حرام هاي من، روزه ندارد؛ چه حاجت كه به خاطر من از خوردن و آشاميدن خودداري ورزد.» (الفردوس/5/242)

 

حضرت زهرا(س) مي فرمايد: «اگر روزه دار، زبان و گوش و چشم و اعضا و جوارح خود را، نگه ندارد، روزه به چه كار او مي آيد.» (مستدرك الوسائل7/663)

 

از امام صادق(ع) در درباره ماه مبارک رمضان نقل شده است: «هرگاه روزه گرفتي، گوش و چشمت را از حرام، روزه بدار و همه اعضا و اندامت را از زشتي و پرگويي و اذيت كردن خدمتكارت باز دار. بايد وقار روزه در تو باشد، تا مي تواني، خاموش باش، مگر از ذكر خدا، و روزي كه روزه داري با روزي كه روزه نداري، يكسان نباشد، از خنديدن با صداي بلند، دوري كن؛ زيرا خداوند اين كارها را دشمن داند.» (بحار/93/292)

 

در جاي ديگر مي فرمايد: «هرگاه روزه گرفتي، بايد گوش و چشم و مو و پوستت نيز روزه داشته باشد. آن حضرت اعضاي ديگري را نيز برشمرد و فرمود: روزي كه روزه داري با روزي كه روزه نداري، يكسان نباشد.» (كافي/4/78)

 

امام سجاد(ع) در دعاي خود، هنگام حلول ماه مبارک رمضان، اين گونه مناجات مي كند:

 

«به وسيله روزه اين ماه، ياريمان ده؛ تا اندام خود را، از معاصي تو، نگه داريم و آن ها را به اعمالي واداريم كه خشنودي تو را فراهم مي آورد، تا با گوش هايمان، سخنان بيهوده نشنويم و با چشمانمان به ديدن چيزهاي لهو نشتابيم و دستانمان را به سوي حرام، نگشاييم و با پاهايمان به سوي آنچه منع شده، ره نسپاريم و با شكم هايمان، جز آنچه را، تو حلال كرده اي، در خود جاي ندهيم و زبان هايمان، جز به آنچه، تو خبر داده اي و بيان فرموده اي، گويا نشود، و رنج نكشيم، جز براي آنچه به پاداش تو، نزديك مي كند و به جا نياوريم، مگر چيزي را كه از كيفر تو، نگه مي دارد.» (صحيفه سجاديه/دعاي 44)

 

آنچه از مجموع احاديث و روايات درباره ماه رمضان به دست مي آيد، اين است كه انسان روزه دار براي بهره مند شدن از غفران و رحمت خداوند و استفاده بهتر از ضيافت الهي در ماه مبارک رمضان، علاوه بر خودداري و امساك از خوردن و آشاميدن و دوري از اموري كه روزه را باطل مي كند، امور ديگري را نيز بايد رعايت نمايد، تا بتواند در زمره روزه داران واقعي ماه مبارک رمضان قرار گيرد؛ چشم، گوش، زبان، دست و پا و ساير اعضاي خود را از ارتكاب به گناه حفظ كند و در چارچوب موازين شرعي، از نعمت هاي بزرگ خدا استفاده كند.

 جاي تأسف خواهد بود كه انسان در روزهاي گرم و نسبتا بلند تابستان، از خوردن، آشاميدن و اموري كه روزه را باطل مي نمايد خودداري كند ولي با چشم چراني، نگاه كردن به مناظر شهوت انگيز، رعايت نكردن حجاب و پوشش اسلامي، دروغ، تهمت، غيبت، گوش دادن به موسيقي، آزار و اذيت ديگران، عدم صداقت در معاملات، برخورد ناشايست با ارباب رجوع، بي انضباطي و اخلال در نظم عمومي و... آثار ارزشمند عبادت و روزه داري در ماه رمضان را به كلي، نابود سازد، و يا به حد اقل رساند و مشمول كلام پيامبر(ص) شود كه مي فرمايد: «بسا روزه داري كه بهره اش از روزه، گرسنگي و تشنگي است و بسا شب زنده داري كه بهره او از عبادت شبانه اي فقط بي خوابي است.»(امالي طوسي/661)

 

ويژگي ها و آداب ماه رمضان - بیتوته\"\"

www.beytoote.com/.../characteristics-ramadan1-ramezan.html
 
Translate this page
ويژگي ها و آداب ماه رمضان. -فضايل كلي ماه رمضان. در بين ماه هاي سال قمري، ماه رمضان، از قداست و جايگاه ويژه اي برخوردار است چنانكه در دعاي مخصوص آن مي خوانيم: «.

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد ...\"\"

www.beytoote.com/
 
Translate this page
ساعت کاری ماه رمضان امسال هم تغییر نکرد ... بیشتر کشورهای عربی فردا را اول ماه رمضان اعلام کردند ... از کار انداختن ویروس هابا دستکاری آر ان ای ..... ويژگي ها و آداب ماه رمضان · اشعار زیبا ماه مبارک رمضان · فضیلت ماه مبارک رمضان · راههای کاهش وزن در ماه ...
You\'ve visited this page many times. Last visit: 2/18/16

ويژگي ها و آداب ماه رمضان - راسخون\"\"

rasekhoon.net › ... › ماه رمضان › ويژگي ها و آداب ماه رمضان
 
Translate this page
در بين ماه هاي سال قمري، ماه مبارک رمضان، از قداست و جايگاه ويژه اي برخوردار است چنانکه در دعاي مخصوص آن مي خوانيم:« .. وهذا شهر عظمته و کرمته و شرفته و فضلته علي ...

رمضان 95\"\"

ramadan95.rozblog.com/
 
Translate this page
ماه رمضان 95,دعاهای ماه رمضان 95,زمان افطار ماه رمضان 95,سریال های ماه رمضان 95,مسائل پزشکی و ... سحرهای ماه رمضان,اعمال سحرهای ماه رمضان ... ويژگي ها و آداب ماه رمضان 95.
You\'ve visited this page 3 times. Last visit: 5/28/16

[DOC]ويژگي ها و آداب ماه رمضان\"\"

www.kums.ac.ir/.../713...
 
Translate this page
Kermanshah University of Medical Sciences
ويژگي ها و آداب ماه رمضان. محمد آصف عطايي. فضایل کلی ماه رمضان در بين ماه هاي سال قمري، ماه مبارك رمضان، از قداست و جايگاه ويژه اي برخوردار است چنانكه در دعاي مخصوص ...

ويژگي ها و آداب ماه رمضان | الشیعه\"\"

farsi.al-shia.org/ويژگي-ها-و-آداب-ماه-رمضان/
 
Translate this page
Jun 23, 2015 - -فضایل کلی ماه رمضاندر بین ماه های سال قمری، ماه رمضان، از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار است چنانکه در دعای مخصوص آن می خوانیم:«... و هذا شهر عظمته ...

ویژگی ها و آداب ماه رمضان - بنیاد بین المللی دعا\"\"

www.bonyadedoa.com › صفحه اصلی › ویژه نامه ماه مبارک رمضان
 
Translate this page
فضایل كلی ماه رمضان در بین ماه های سال قمری، ماه مبارك رمضان، از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار است چنانكه در دعای مخصوص آن می خوانیم: «... و هذا شهر عظمته و كرمته و ...

ایکا - مقالات قرآنی - ویژگی ها و آداب ماه رمضان\"\"

www.iyqa.ir/article/2184/ویژگی_ها_و_آداب_ماه_رمضان
 
Translate this page
در بين ماه هاي سال قمري، ماه مبارک رمضان، از قداست و جايگاه ويژه اي برخوردار است چنانکه در دعاي مخصوص آن مي خوانيم:« .. وهذا شهر عظمته و کرمته و شرفته و فضلته علي ...

ویژگی ها و آداب ماه رمضان | نایس عکس ، دانلود عکس و موزیک\"\"

niceaks.ir/ویژگی-ها-و-آداب-ماه-رمضان/
 
Translate this page
2 days ago - ویژگی ها و آداب ماه رمضان. -فضایل كلی ماه رمضان. در بین ماه های سال قمری، ماه رمضان، از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار است چنانكه در دعای مخصوص آن می ...

قسم | ویژگی ها و آداب ماه مبارک رمضان\"\"

edarat.ghasam.ir/fa/news-details/.../ویژگی-ها-و-آداب-ماه-مبارک-رمضا...
 
Translate this page
Jun 21, 2015 - در بین ماه های سال قمری، ماه مبارک رمضان، از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار است چنانکه در دعای مخصوص آن می خوانیم:« .. وهذا شهر عظمته و کرمته و ...

آداب و رسوم مردم ايلام در ماه رمضان - نمایش محتوایی رمضان - صدا و سیمای ایلام\"\"

ilam.irib.ir/-/اداب-و-رسوم-مردم-ايلام-در-ماه-رمضان‏
 
Translate this page
پخت غذاهاي محلي و افطاري دادن به دوستان و آشنايان يكي از آداب و رسوم اين ماه است كه با ... ايلامي ها به ويژه مردم روزه دار با توجه به اين ويژگي ها در ماه مبارك رمضان بيش از هر ...

پایگاه خبری جهانگيريه بستک | ويژگي ها و آداب ماه رمضان\"\"

www.jahangirieh.ir/ويژگي-ها-و-آداب-ماه-رمضان/
 
Translate this page
... 23 خرد, 1393 | کد خبر : 56248. ويژگي ها و آداب ماه رمضان,ماه رمضانآداب ماه رمضاناداب ماه رمضانماه رمضان, احادیث درباره ماه رمضانماه نزول قرآن, ویژگی های ماه رمضان, رو.

آداب و رسوم در استان مازندران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد\"\"

https://fa.wikipedia.org/.../آداب_و_رسوم_در_استان...
 
Translate this page
Persian Wikipedia
Jump to ۸ آداب ماه رمضان‎ - آداب ماه رمضان[ویرایش]. ماه رمضان به ماه مبارک نام برده می‌شود چون ماه تهذیب نفس و اخلاق است و همه سعی دارند که با ادای فرایض دینی و ...

ویژگی ها و آداب ماه رمضان - هیئت سائلین الزینب\"\"

foratonline.ir/index.php/2014-04-14.../48-2014-06-30-02-36-51
 
Translate this page
ویژگی ها و آداب ماه رمضان. منتشر شده در دوشنبه, 09 تیر 1393 02:41 | چاپ | پست الکترونیک | تعداد بازدید: 199. بزرگنمایی تصویر httpforatonline.ir.jpg بزرگنمایی ...

اهمیت ماه رجب چگونه است و اعمال آن کدام است؟ - گنجینه پاسخ‌ها - اسلام ... - 1\"\"

www.islamquest.net › خانه › گنجینه پاسخ‌ها › فقه و احکام › روزه
 
Translate this page
از جمله ماه هایی که در فضیلت آن روایات بسیاری از معصومان (ع)رسیده است ماه رجب می باشد. ... اگر شخص روزه‌داری را در غیرماه رمضان با علم به روزه بودن او به طعام دعوت کنند، وظیفه شخص روزه‌دار ..... آخرین پرسش ها و پاسخ ها را همه روزه در ایمیل خود مطالعه کنید. .... قرآن مجید وجود جن را تصدیق کرده است و ویژگی های زیر را برای او برمی شمارد: 1.

آداب و رسوم سبزواری ها در ماه مبارک رمضان: مجله اینترنتی اسرارنامه\"\"

www.asrarnameh.com/lifestyle.php?id=570
 
Translate this page
Jul 20, 2012 - ماه مبارک رمضان در خطه دارالمومنین سبزوار ویژگی ها و آداب رسوم خاص خودش را داشت، برای بررسی فرهنگ و رسوم مردم سبزوار با محمد عبدا... زاده ثانی ...

آداب و رسوم مردم ایلام در ماه رمضان :: سازمان تبلیغات اسلامی\"\"

ido.ir/pages/?id=264604
 
Translate this page
Jun 28, 2015 - پخت غذاهای محلی و افطاری دادن به دوستان و آشنایان یکی از آداب و رسوم این ماه ... ایلامی ها به‌ویژه مردم روزه دار با توجه به این ویژگی ها در ماه مبارک رمضان ...

بردسکن : ويژگي ها و آداب ماه رمضان » سایت رسمی دفتر امام جمعه شهرستان ...\"\"

adinehbardaskan.net/.../495-بردسکن---ويژگي-ها-و-آداب-ماه-رمضان....
 
Translate this page
Jul 13, 2015 - حجه الاسلامامینی امام جمعه بردسکن با حضور در مسجد قمر بنی هاشم (ع) در جمع نمازگزاران بهبرخی از ویژگیهای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت در بين ...

ماه خدا (پژوهشی جامع درباره ماه مبارک رمضان از نگاه قرآن و حدیث)\"\"

www.hadith.net/PrintSourceText.aspx?n=116&e=49951&p...
 
Translate this page
این کتاب، گزارشی است جامع و منظّم درباره ویژگی ها، فضایل و آداب ماه مبارک رمضان و روزه داری آن، که بر اساس آموزه های قرآن و احادیثِ پیامبر اکرم(ص) و معصومان(ع) تهیه و ...

آداب و رسوم خانواده‌های ایرانی در ماه رمضان - Bartarinha.IR | برترین ها\"\"

www.bartarinha.ir › سبک زندگی › تاریخ و جامعه
 
Translate this page
Jun 28, 2015 - آداب و رسوم خانواده‌های ایرانی در ماه رمضان ماه رمضان،آداب ماه رمضان،خانواده های ... از ویژگی‌های بارز مردم ایران‌زمین پایبندی و توجه به برگزاری آیین‌ها و آداب و ...

فصل دوم ماه رمضان و روزه - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت\"\"

www.hawzah.net/fa/Magazine/View/.../فصل-دوم-ماه-رمضان-و-روزه
 
Translate this page
در نگرش اسلامی، تقوا اهمیت ویژه ای دارد تا آنجا که ملاک پذیرفته شدن عبادت ها و اعمال ... کسی که در ماه رمضان روزه بگیرد و چشم و گوش و اعضای بدنش را از حرام و کذب و ...... رکنی، صالح، هدیه رمضان، در بیان ویژگی های روزه و رمضان و آداب آن، قم، نورالاصفیاء.

مجله اندروید ويژگي ها و آداب ماه رمضان - برنامه ساز اندروید وبلاگ\"\"

androidweblog.ir/مجله-اندروید-ويژگي-ها-و-آداب-ماه-رمضان
 
Translate this page
مجله اندروید ويژگي ها و آداب ماه رمضان توسط یکی از کاربران ثابت وبسایت اندروید وبلاگ تهیه شده است . امکانات مجله اندرویدويژگي ها و آداب ماه رمضان و از جمله امکانات ...

آداب و رسوم چهارمحالي ها در ماه مبارک رمضان/ ازپختن نان \"کاکولي\" تا پختن ...\"\"

kohrangkhabar.ir/Print.aspx?id=55869
 
Translate this page
در ماه رمضان در استان چهارمحال و بختياري همانند سايراستان ها آداب و رسوم هاي ويژه اي وجود ... آش ها با تبحر خاص از اين گياهان دارويي و کوهستاني در مناطق مختلف از ويژگي ...

آداب و رسوم سنندجی ها در ماه رمضان؛ از شلیک گلوله در تپه کانی کوزله تا ...\"\"

navayeabidar.com/.../آداب-و-رسوم-سنندجی-ها-در-ماه-رمضان؛-از-شلی...
 
Translate this page
Jun 18, 2015 - آداب و رسوم سنندجی ها در ماه رمضان؛ از شلیک گلوله در تپه کانی کوزله تا آیین های سحری .... تبیین ویژگی های فردی و اجتماعی روزه در جامعه ضرورت دارد.

کتاب شناسی ماه مبارک رمضان | بلاغ\"\"

www.balagh.ir/content/3521
 
Translate this page
Jul 9, 2015 - پژوهشی جامع در اذكار، آداب و دعاهای ماه مبارك رمضان است كه با استفاده از ... خدا در برخی انسان ها، معارف توحیدی، ویژگی های روز قیامت، مهم ترین اعمال در ماه ...

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي - آداب ماه رمضان در مالزی\"\"

icro.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=261&pageid=32738...
 
Translate this page
Jul 8, 2014 - ﯾﮑﯽ ﺍﺯ آﺩﺍﺏ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﺎﻟﺰﯾﺎﯾﯽ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺭﻣﻀﺎﻥ، ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺭﻭﺯ ﻋﯿﺪ ﺳﻌﯿﺪ ... مخصوص رمضان و تعطیلی رستوران های مسلمانان از جمله ویژگی های این ماه در مالزی ...

آداب رفتن به مهمانی خدا از نگاه قرآن و حدیث - پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث\"\"

darolhadith.org/post/.../آداب-رفتن-به-مهمانی-خدا-از-نگاه-قرآن-و-حدی...
 
Translate this page
Jul 2, 2014 - این اثر گزارشی است جامع و منظم درباره ویژگی ها، فضایل و آداب ماه مبارک رمضان و روزه داری آن، که براساس تعالیم قرآن و احادیث نقل شده از پیامبر(صلی ...

ويژگي ها و آداب ماه رمضان - مجله اینترنتی | it-conf.ir\"\"

it-conf.ir › مذهبی › اعمال مستحبی
 
Translate this page
ويژگي ها و آداب ماه رمضان,ماه رمضانآداب ماه رمضاناداب ماه رمضانماه رمضان, احادیث درباره ماه رمضانماه نزول قرآن,ویژگی های ماه رمضان, روزه دار,ایران مطلب.

ويژگي ها و آداب ماه رمضان - «مجری نیشابورزمین» - blogfa.com\"\"

amojomeh.blogfa.com/1392/04
 
Translate this page
Jun 28, 2013 - اولين ويژگي و امتياز ماه مبارک رمضان، نزول قرآن كريم بر قلب نازنين ... هدايت انسان ها در اين ماه پربركت است چنانكه خداي سبحان مي فرمايد: «ماه رمضان، ...

بیان ویژگی های مهم ماه رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر(ص) - شیعه نیوز\"\"

www.shia-news.com/.../بیان-ویژگی-های-مهم-ماه-رمضان-در-خطبه-شع...
 
Translate this page
6 days ago - بیان ویژگی های مهم ماه رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر(ص) ... به رسیدگی به نیازمندان، توجه به پدر و مادر، اصلاح بین انسان ها، صله ارحام تاکید شده و ... دینی با اشاره به آداب ورود به ماه رمضان گفت: از آداب ظاهری ورود به ماه مبارک روزه داری سه ...

خصوصیات منحصر به فرد ماه مبارک رمضان به بیان حضرت آیة الـله طهرانی\"\"

motaghin.com/fa_Default.asp?RP=M_News.asp&P1N...
 
Translate this page
خصوصیات منحصر به فرد ماه مبارک رمضان به بیان حضرت آیه الـله سید محمد محسن حسینی طهرانی. ماه مبارك رمضان ماهي است كه رحمت خداوند بر بندگانش و آن مغفرت و جنبه ...

ويژگي ها و آداب ماه رمضان - زناشویی - bazar-man.ir\"\"

wedlock.bazar-man.ir/ويژگي-ها-و-آداب-ماه-رمضان.html
 
Translate this page
May 21, 2016 - ويژگي ها و آداب ماه رمضان مجموعه: اعمال مستحبی ويژگي ها و آداب ماه ...

ويژگي ها و آداب ماه رمضان - كار و فن آوري علي اكبري\"\"

elm.2013.mahtarin.com/cat/2/0/عکسهای%20مذهبی%20.htm
 
Translate this page
ويژگي ها و آداب ماه رمضان - آینده از آن علم ،تکنولوژی و خلاقیت همراه باایمان و صداقت است - كار و فن آوري علي اكبري.

دين و انديشه - HormozganUni.ir\"\"

hormozganuni.ir/index.aspx?siteid=438&fkeyid=&siteid...
 
Translate this page
... اللَّه، مهدي و... گفته مي شود و چرا موقع شنيدن بعضي از اين نام ها (مثلاً قائم)، بلند شده و دست خود را بر سرمان مي گذاريم؟ ...ويژگي ها و آداب ماه مبارک رمضان. در بين ماه هاي ...

روستـــــــــای وفـــــــــــا - آداب و رسوم مردم بلوچ در ماه رمضان و ...\"\"

ict-vafa.blogfa.com/post-19.aspx
 
Translate this page
یکی از ویژگی های بارز مردم ایران زمین پایبندی و توجه به برگزاری آئین ها و آداب و ... آیین ها و آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در میان مردم بلوچ همانند دیگر مراسم های این قوم ...

بروشور وِیژه ماه رمضان - خانه\"\"

alzahra-gorgan.kowsarblog.ir/?p=61617&more=1&c...
 
Translate this page
بروشور وِیژه ماه رمضانرمضان. طلیعه رهایی وسرچشمه بیداری اهل زمین است.تا قلوبشان را به کاروان توحید .... ويژگي ها و آداب ماه رمضان. در بين ماه هاي سال قمري، ماه مبارك ...

ماه رمضان میهمانی خدا ویژگیها و اهمیت ها - آسایشگاه خیریه بقیةالله قم\"\"

www.asayeshgahqom.com/ویژگیهای-ماه-رمضان.html
 
Translate this page
ماه رمضان ماهى است كه به ميهمانى خدا دعوت شده ايد و در آن، از اهل كرامت خدا قرار داده شده ايد. نفس هايتان در آن، تسبيح است؛ خوابتان در آن، عبادت است ...

حدیث روز\"\"

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=31197
 
Translate this page
امام صادق علیه السلام :مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ آخِرِ شَعْبَانَ وَ وَصَلَهَا بِشَهْرِ رَمَضَانَ كَتَبَ اللَّهُ ... هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه .... ممنون از مطالب زیبا شما خداوند ثواب اش را برای شما و اشخاصیکه این گفتار ها را ...

آداب رفتن به مهمانی خدا از نگاه قرآن و حدیث - عقیق\"\"

aghigh.ir/fa/news/.../آداب-رفتن-به-مهمانی-خدا-از-نگاه-قرآن-و-حدیث
 
Translate this page
Jul 2, 2014 - این اثر گزارشی است جامع و منظم درباره ویژگی ها، فضایل و آداب ماه مبارک رمضان و روزه داری آن، که براساس تعالیم قرآن و احادیث نقل شده از پیامبر(صلی ...

ایرنا - آداب و رسوم مردم نیکشهر در ماه مبارک رمضان\"\"

www7.irna.ir/fa/News/81659719/
 
Translate this page
Islamic Republic News Agency
Jun 25, 2015 - ... در مناسبتهای مختلف سال دارند که آداب و رسوم ماه مبارک رمضان از ویژگی و ... لایه های گوشت مالیده و سپس گوشت ها را در فضای باز روی بند یا طنابی ...

سفرنامه عمره (26) برخي ويژگيهاي ماه مبارك رمضان در مكه مكرمه و مدينه منوره\"\"

r-pishdar.blogfa.com/post-501.aspx
 
Translate this page
یادداشت های یک روزنامه نگار - سفرنامه عمره (26) برخي ويژگيهاي ماه مبارك رمضان در مكه ... از نگاه فرهنگي بايد گفت كه آیین سنتی ماه رمضان همپای تمامی اعیاد و آداب سنتی در ... با جستجو در میان نوشته ها و نيز با دقت در مراسم استقبال از ماه مبارك رمضانو ...

مجموعه شهید برهانی - هیئت حضرت علی اصغر(ع)\"\"

shahidborhani.mihanblog.com/
 
Translate this page
ویژگی ها و آداب ماه رمضان ... حضرت علی(ع) از پیامبر خاتم(ص) نقل می فرماید: «هیچ مؤمنی نیست كه ماه رمضان را، به حساب خدا، روزه بگیرد، مگر آن كه خدای تبارك و تعالی، ...

ماه مبارک رمضان\"\"

goaround.unpointless.com/index.php?q...
 
Translate this page
10 hours ago - ويژگي ها و آداب ماه رمضان ... دعای قبل از نمازهاى فريضه در ماه رمضان,دعای ماه رمضان,اعمال مستحبی ماه ...ماه رمضان,بهترین عمل در شب ها و روزهای ماه رمضان ...

ویژگی ها و آداب ماه مبارک رمضان :: مـــن خـــدا را دارمـــــ . . .\"\"

aloonak.blog.ir/1393/04/08/ویژگی-ها-و-اداب-ماه-مبارک-رمضان
 
Translate this page
Jun 29, 2014 - سلام به دوستان آلــــــــــــونک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، ماه رحمت و مغفرت امت پیامبر بر شما مبارک . در ادامه مطلب ویژگی ها و آداب ماه مبارک رمضان را ...

خومن - آداب و رسوم مردم مازندران در ماه رمضان\"\"

khoman20.blogfa.com/post/100
 
Translate this page
مردم مازندران هم اگرچه در اصلی ترین ویژگی های ماه رمضان با بقیه شهرهای کشور مشترک ... مازندرانی ها سه روز پیش از ماه مبارکرمضان روزه نذری می گیرند به این امید که ...

آداب و رسوم البرز - تیشینه\"\"

www.tishineh.com/آداب-و-رسوم-البرز
 
Translate this page
‌ها و آداب و رسوم ازدواج : آداب و رسوم و سنت هایی که در مراسم عروسی وجود دارد دارای ریشه‌های تاریخی و کارکردهای ... آداب و رسوم مردم استان خوزستان در ماه مبارک رمضان - اهواز.

آداب و رسوم مردم ایران در ماه رمضان - آسمونی\"\"

www.asemooni.com › فرهنگ › آداب و رسوم
 
Translate this page
Jun 30, 2014 - آداب و رسوم مردم ایران در ماه رمضان,آداب و رسوم ماه رمضان,آداب ماه رمضان,ماه رمضان,آداب و ... ماه رمضان، ریش مردها را کوتاه تر می کرد و چادر زن ها را بلندتر.

آخرالزمان - ویژگی های فرهنگی استان اصفهان :\"\"

g21.blogfa.com/post/255/ویژگی-های-فرهنگی-استان-اصفهان-
 
Translate this page
امروزه در جهان ، گویش ها و لهجه های محلی بیانگر هویت و اصالت بومی مردم هر منطقه است .... ت ) مراسم ماه مبارک رمضان : ماهمبارک رمصان با آداب و احترام خاصی نزد مردم انجام می ...

خبرگزاری تسنیم - قرائت جزء و دعای روز یازدهم و مطالب خواندنی\"\"

www.tasnimnews.com/.../قرائت-جزء-و-دعای-روز-یازدهم-و-مطالب-خوا...
 
Translate this page
ماه مبارک رمضان در خطه دارالمومنین سبزوار ویژگی ها و آداب رسوم خاص خودش را داشت، برای بررسی فرهنگ و رسوم مردم سبزوار با محمد عبدا... زاده ثانی کارشناس میراث ...

مراسم ماه رمضان در بین اقوام ترکمن - مناسبتها_پايگاه اطلاع رساني پژوهش ...\"\"

www.iribresearch.ir/paygah_marakez/.../monasebat_text.aspx?id...
 
Translate this page
آداب و رسوم : در این ماه مبارک ، مسلمانان نقاط مختلف آیین ها و مراسم خاص خود را بر پا می کنند، در این وجیزه ... در استقبال از ماهمبارک رمضان در بین ترکمن ها می توان به نظافت خانه و کاشانه و اماکن مقدّس مانند مساجد و مکایا اشاره کرد. .... اهمیت و ویژگی شب قدر

جوان - ويژگي هاي ماه مبارك رمضان - یاران امین\"\"

yaraneamin.ir/javan/index.php?option=com_content&task...
 
Translate this page
اگر بنده ويژگى ها و امتيازات ماه رمضان را مى دانست دوست مى داشت رمضان يك سال .... از غريزه جنسى و رعايت آداب ظاهرى يعنى رعايت همان مسائلى كه در توضيح المسائل ها ...

مَوْضِعِ حاجاتِ الطّالِبينَ مُعْتَمَدِ الْمُؤْمِنينَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى مِنْ - شیعه نت\"\"

shia12.org/fa/ramadan.asp
 
Translate this page
پيامبر خدا(ص) در روز جمعه آخر ماه شعبان كه در آستانه ورود به ماه رمضان بودند، خطبه اي درباره وي‍ژگي ها و بركات ماه مبارك .... هركس در اين ماه بسيار بر من صلوات فرستد، خداوند كفه سبك اعمال او را سنگين گرداند. .... آداب افطار و ساير اعمال در شبهاى ماه رمضان.

ویژگی ها و آداب ماه رمضان | اطلاعات | اداره کل منطقه ای آموزشی انتقال خون ...\"\"

www.golestanbto.ir/portal/index.php?page=mylinks&op...id... - Translate this page
-فضایل کلی ماه رمضان. در بین ماه های سال قمری، ماه رمضان، از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار است چنانکه در دعای مخصوص آن می خوانیم: «… و هذا شهر عظمته و کرمته و ...

ماه رمضان - محبان حضرت مهدی عج\"\"

mohebaan.ir/category/46
 
Translate this page
تفکیک اعمال هر روز و هر شب ماه رمضان ... ویژگی ها برنامه ویژه ماه مبارک رمضان: ... و آداب روزه ، پیامک های مخصوص ماه رمضان ، والپیپر های ماه رمضان ، ادعیه ماه رمضان ، قرائت ...

ويژگي ها و آداب ماه رمضان - فان سیتی\"\"

f30t.ir/search/?q=ويژگي+ها+و+آداب+ماه+رمضان
 
Translate this page
آداب و رسوم نوروزی در کرمان. یکی از رسوم مردم کرمان در نوروز پختن سمنو است خ‍ي‍ر‌ات‌ ك‍ردن‌ ش‍ي‍ري‍ن‍‍ي‌، ‌غ‍ذ‌ا و م‍ي‍وه‌ ب‍ر م‍ز‌ار م‍ردگ‍‍ان‌ در روز پ‍ن‍ج‍ش‍ن‍ب‍ه‌ ‌آخ‍ر س‍‍ال‌ ك‍ه‌ ب‍ه‌ ‌آن‌ ‌ع‍ي‍د م‍رده‌ه‍‍ا ...

ویژگیهای ماه مبارک رمضان | پایگاه وااسلاماه\"\"

vaislamah.com/260.html
 
Translate this page
کبیری: رحمان تیر خلاص را به سازش‌نامه صلح تاجیکستان شلیک کرد · آداب هدیه دادن به ... ماه مبارک رمضان ، ماهی است که اولش رحمت، میانه اش مغفرت و آخرش آزادی از آتش است. ... ماه رمضان ماه تجدید ایمان با ایزد یکتاست ، ماه رمضان ماه جبران کوتاهی ها درماه های ...

جام نیوز :: JamNews - آداب و رسوم مردم مهرستان در ماه رمضان\"\"

www.jamnews.ir/detail/News/676704
 
Translate this page
5 days ago - نفیسه روشن: چه فحش ها که نثار مادر و شوهرم نکردند/ شکایت می کنم ... زنان در برگزاری آئین‌های مربوط به ماهمبارک رمضان نقش کلیدی دارند. آداب و ... سرآمد دیگر اقوام ایران زمین هستند، به طوری که هنوز سنت گذشتگان خود را در برگزاریآداب و رسوم ماه رمضان حفظ کرده‌اند. ... 5 ویژگی در یک مرد که هر زنی باید به دنبال آن باشد.

آداب و رسوم چهارمحالی ها در ماه مبارک رمضان/ ازپختن نان \"کاکولی\" تا پختن ...\"\"

www.mehrnews.com/.../آداب-و-رسوم-چهارمحالی-ها...
 
Translate this page
Mehr News Agency
Jul 15, 2014 - در ماه رمضان در استان چهارمحال و بختیاری همانند سایراستان ها آداب و رسوم های ویژه ... دارویی و کوهستانی در مناطق مختلف از ویژگی اصلی این منطقه است.

سبک رفتاری ائمه اطهار در ماه مبارک رمضان » فاراقلیط\"\"

www.faraghlit.com/سبک-رفتاری-ائمه-اطهار-در-ماه-مبارک-رمضا/
 
Translate this page
Jun 23, 2015 - نگاهی به ویژگی های این ماه مبارک در کلام پیشوایان و بزرگان دین، به خوبی روشن می سازد که رمضان ماه خاص خداست و با احترام و اعتقاد به این ویژگی ها، روزه داران. ... ۶- آداب افطار. چگونه افطار کردن، و با چه افطار کردن از جمله مسائل قابل ...

شبی با قرآن - راه ورسم استقبال از رمضان مسلمانان در كشورهای مختلف\"\"

www.shabi-ba-quran.blogfa.com/post/45
 
Translate this page
همزمان با ماه مبارك رمضان، مسلمانان كشورهاي اروپايي با سنت ها و رسوم ويژه خود آداب ... از ويژگي‌هاي بارز مسلمانان آلمانی در اینماه دادن افطاري‌هاي دسته جمعي به روزه داران است.

آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در گذشته - آداب و رسوم - دایره المعارف ترکمن ...\"\"

www.bayragh.ir › دایره المعارف ترکمن › آداب و رسوم
 
Translate this page
Sep 14, 2009 - در استقبال از ماه مبارک رمضان در بین ترکمن ها می توان به نظافت خانه و .... مساوی انجام می شود و از ویژگیهایاین بازی تقویت روحیهٔ روانکاری است.

توفان جهرم - آداب و رسوم مردم جهرم\"\"

www.jahromy.blogfa.com/cat-47.aspx
 
Translate this page
Aug 13, 2012 - برچسب‌ها: آش بی بی سه شنبه, آداب و رسوم جهرمی ها, ملزومات آش, نذر. دسته بندی :آداب و ... چنانکه نقل شده در گذشته ها مردم جهرم ماه رمضان را با آداب و رسوم خاصی سپری میکرده اند. جهرم در گذشته ..... از جمله ویژگیهای عزاداری در جهرم...بقيه ادامه ...

دانلود نرم افزار مذهبی\"\"

www.doostiha.ir/tag/دانلود-نرم-افزار-مذهبی
 
Translate this page
شامل احکام و آداب روزه، پیامک ها و والپیپرهای ماه رمضان، ادعیه و… ... از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون امکان تغییر فونت و اندازه نوشته ها، رابط کاربری زیبا، ...

آداب و مستحبات فقهی - آرشیو پرسش و پاسخ ها-جوابگو\"\"

www.javabgoo.isri.ac.ir/index.php?/Knowledgebase/List/Index/...
 
Translate this page
آداب ماه مبارک رمضان به نقل از کتاب«آداب معنوى 2000 عمل مستحب و مكروه» مؤ لف: روح ..... ويژگي هاي همسر خوب همانطور که مي دانيد ازدواج يکي از مهمترين حوادث و رويدادها ي ...

دینی - عکس\"\"

www.taknaz.net/news_cats_60.html
 
Translate this page
ویژگی های مهم عید فطر از دیدگاه مولا · سوره ای پرفضیلت برای ... بهترین عمل در روز ها وشب های ماه مبارک رمضان چیست؟ شعرهایی مخصوص ... اعمال روز اول ماه مبارک رمضان.

ویژگی های فرهنگی استان همدان :: تور لحظه آخری | تور استانبول، تور ...\"\"

gardesh.info/post/ویژگی-های-فرهنگی-استان-همدان
 
Translate this page
مهم ترین ویژگی آواشناسی این گویش، ابتدا به کسر کردن، هنگام تلفظ واژه ها و تغییرات ... در ماه مبارک رمضان مردم استان آداب و رسوم و سنت های ویژه ای دارند که می توان به ...

مفاتیح الجنان (کتاب) - ويکی شيعه\"\"

fa.wikishia.net/view/مفاتیح_الجنان_(کتاب)
 
Translate this page
این کتاب مجموعه‌ای از دعاها، مناجات‌ها، زیارات، اعمال مخصوص ایام سال و ماه و روزها، آداب و ... ویژگی ها. مؤلف کتاب را به انگیزه اصلاح کتاب مفتاح الجنان نوشته است که در زمان او ... معروف، اعمال شب‌های قدر در اعمال ماه رمضان، دعای امام حسین در روز عرفه در اعمال ماه ذی ...

آداب و رسوم مردم بلوچستان در ماه مبارک رمضان - انسان شناسی و فرهنگ ...\"\"

anthropology.ir/article/10682
 
Translate this page
یکی از ویژگی های بارز مردم ایران زمین پایبندی و توجه به برگزاری آئین ها و آداب و ... آیین ها و آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در میان مردم بلوچ همانند دیگر مراسم های این قوم ...

دانلود iRamazan - نرم افزار موبایل ویژه ماه مبارک رمضان\"\"

p30download.com › موبایل › ابزارهای کاربردی › دین و مذهب
 
Translate this page
 Rating: 4.5 - ‎66,971 votes
برنامه اندرویدی شامل دعای روزهای ماه مبارک رمضان به همراه معنی فارسی آن است. ویژگی ها برنامه ویژه ماه مبارک رمضان: - بخش ادعیه شامل دعاهای عهد، ربنای استاد شجریان، دعای ...

تفاوت ماه رمضان در مالزی با سایر کشورهای اسلامی - رادیو فرهنگ\"\"

radiofarhang.ir/community/thread-432.html
 
Translate this page
Jul 15, 2013 - ماه ضیافت الهی در مالزی همچون دیگر کشورهای اسلامی آداب و سنن خاص خود را دارد و با ... رمضان و تعطیلی روزانه برخی از رستوران های مسلمانان ازجمله ویژگیها و ... \'سفره باز\' یکی از آداب اصلی مالزیایی ها در ماه مبارک رمضان، است ، که در روز ...

آیین های نمایشی ماه رمضان, سحری خوانی, آداب و رسوم ماه رمضان, فرهنگ ...\"\"

nfs2014.ir/2015/10/30/آیین-های-نمایشی-ماه-رمضان-سحری-خوانی-آ/
 
Translate this page
Oct 30, 2015 - آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در استان سسیستان و بلوچستان. ایران پهناور در کنار پیشینه سترگ فرهنگی، اقلیم هامتنوع جغرافیایی و اقوام مختلف، ...

آداب و رسوم سمنانی ها در ماه رمضان | مرآت : آخرین اخبار استان سمنان\"\"

meraatnews.com/content/آداب-و-رسوم-سمنانی-ها-در-ماه-رمضان
 
Translate this page
Jun 22, 2015 - ماه رمضان از راه رسید و باز همه‌چیز در شهر سمنان رنگ‌وبوی خاصی به خود گرفتو این ماه در باور و فرهنگ مردم سمنان همواره با برخی از سنت ها و آداب و رسوم ...

آداب و رسوم - شهرداری قزوین\"\"

www.qazvin.ir/web/guest/65
 
Translate this page
در بعضي مواقع که مادربزرگ ها در آوردن تنقلات تاخير مي کنند، کوچک ترها شعر .... آداب و رسوم ماه مبارك رمضان يكي از مباحث مهم فرهنگ مردم است كه به واسطه قدمت خود، از ... البته اين فريضه به عنوان يكي از فروع دين، در بين مسلمانان از ويژگي‌هاي خاص و ...

فهرست سخنرانی ها - بر اساس موضوع :: بیان معنوی - ناشر آثار استاد پناهیان\"\"

bayanmanavi.ir/post/686
 
Translate this page
عبودیت ( قم - هیئت محبین اهل بیت (ع) - ماه رمضان - سال 79 - 21جلسه) .... آداب زیارت جمعی (کاروان پیاده روی اربعین دانشگاهیان - اربعین 90 - 1 جلسه) ..... خدمتگزار بودن، اولین ویژگی برجسته حزب اللهی ها (مجتمع آدینه - ایام یازدهمین دوره انتخابات ریاست ...

ویژگی های ماه رمضان و آداب روزه - دانلود\"\"

download.vahid-tanha1370.ir/ویژگی-های-ماه-رمضان-و-آداب-روزه.html
 
Translate this page
ویژگی‌های رمضان و آداب روزه داری: مقاله 4، دوره اول، ویژه نامه ماه رمضان، تابستان 1391 ... ... ویژگی ها و آداب ماه رمضان -فضایل کلی ماه رمضان در بین ماه های سال قمری .

توصیه های حاج آقا مجتبی تهرانی (ره)درباره فرزند دار شدن و خصوصیات ...\"\"

shiateb.com/pages/?current=viewdoc&langid=1&sel=1499
 
Translate this page
حاج آقا در مورد بچه‌دار شدن، آداب و ادعیه، زیارت رفتن و. ... بهترین زمان سال برای انعقاد نطفه ماه رمضان است آن هم نزدیک به نیمه های ماه رمضان. ... یعنی سالم باشد صالح و خوش روزی و خوش قدم (چون بعضی از بچه ها بد قدم هستند هیچ تعارف هم ندارد و تردید هم در او ...

ضــیــافــت نــور (ویژه نامه ماه مبارک رمضان) - انجمن مذهبی ...\"\"

www.nooreaseman.com › اسلام › مباحث ديگر بخش اسلامی
 
Translate this page
Jul 30, 2011 - 10 posts - ‎3 authors
هـــــــو الــــحــق ضیافت نــــــــــور لینک مطالب مرتبط با ماه مبارک رمضان ... حديث ماه مبارک رمضان؛ ثواب روزه و آداب روزه دار ... ويژگي ها و آداب ماه رمضان

هدیه رمضان در ویژگی های روزه و رمضان و آداب آن‏ - مرکز اطلاع رسانی غدیر\"\"

www.ghadeer.org/Book/759/117023
 
Translate this page
هدیه رمضان در ویژگی های روزه و رمضان و آداب آن , سید صالح رکنی , ... امام صادق (علیه السلام) فرمود: روزی از ماه رمضان سدیر بر پدرم وارد شد، پدرم فرمود: ای سدیر آیا می دانی چه شبهایی است؟ ... سدیر گفت: پدر و مادرم فدایت، مال من به این اندازه ها نمی رسد.

آیین ها و سنت های ماه مبارک رمضان در نیر - شبکه اطلاع رسانی راه دانا\"\"

dana.ir/News/756775.html
 
Translate this page
1 day ago - شبکه اطلاع رسانی راه دانا-آیین ها و سنت های ماه مبارک رمضان در نیر : آداب و رسوم سنتی ... آداب و رسوم سنتی مردم مومن شهر نیر که ریشه در فرهنگ غنی و اصیل اسلامی دارد در ... دیدگاه دانشجویان اردبیل درباره ویژگی‌ شخصیتی امام خمینی(ره) ...

اخبار - صندوق بازنشستگی صدا و سیما\"\"

www.sabairib.ir/index.php?option=com_content...
 
Translate this page
استقبال از ماه مبارک رمضان با دستورالعمل ده گانه امام رضا علیه السلام · فضيلت ماه مبارك رمضان · ويژگي ها و آداب ماه رمضان ... بسته مطالعاتی برای مطالعه در ماه رمضان.

ماه رمضان - مجله اینترنتی چلچله\"\"

4040e.ir/Tag/ماه%20رمضان.html
 
Translate this page
ويژگي ها و آداب ماه رمضان. هيچ مؤمني نيست که ماه رمضان را، به حساب خدا روزه بگيرد مگر آن که خداي تبارک و تعالي، هفت خصلت را براي او لازم گرداند، هرچه حرام در پيکرش ...

ده ها سخنرانی با موضوع ماه مبارک رمضان | دانلود مستند و کلیپ و مداحی و ...\"\"

www.zahra-media.ir/ده-ها-سخنرانی-با-موضوع-ماه-مبارک-رمضان/
 
Translate this page
حجه الاسلام انصاریان-درسهای رمضان-حسنات در شبها و روزهای ماه مبارک رمضان, ۳۷:۳۶. حجه الاسلام ... این ماه, ۲۴:۲۹. آدابمیهمانی خدا, ۱۰:۰۳ .... ۱, ویژگی های شب قدر ۱. ۹,۲۸۸, ۰:۵۲: ...

آداب رفتن به مهمانی خدا از نگاه قرآن و حدیث - خبرگزاری فارس\"\"

www.farsnews.com/newstext.php?nn...
 
Translate this page
Fars News Agency
Jul 1, 2014 - این اثر گزارشی است جامع و منظم درباره ویژگی ها، فضایل و آداب ماه مبارک رمضان و روزه داری آن، که براساس تعالیم قرآن و احادیث نقل شده از پیامبر(صلی ...

فرهنگ ترکمن آداب و رسومات(۳۸) - دید... به وبلاگ منینگ صحرام خوش آم\"\"

menegsahram.persianblog.ir/tag/فرهنگ_ترکمن_ـ__آداب_و_رسومات
 
Translate this page
ترکمن ها درباره پیدایش حیوانات و ویژگی های هر یک از آنها، اعتقادات و باروهای .... در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نیز درست همانند روزهای آغازین، مردم تلاش می کنند زودتر ...

نرم افزار مذهبی ویژه ماه رمضان آندروید - گفتگوی دینی\"\"

www.askdin.com/showthread.php?t=28864
 
Translate this page
Jul 8, 2013 - برنامه اندرویدی شامل دعای روزهای ماه مبارک رمضان به همراه معنی فارسی آن است. ویژگی ها برنامه ویژه ماه مبارکرمضان: - بخش ادعیه شامل دعاهای عهد، ربنای ...

نرم افزارهای موبایل و رایانه ویژه ماه مبارک رمضان : نرم افزارهای ...\"\"

www.eteghadat.com › صفحه اول › چندرسانه ای › نرم افزارهای اسلامی
 
Translate this page
Jul 2, 2013 - 1 post - ‎1 author
این نرم افزار فوق العاده برای شما امکان به همراه داشتن ادعیه ها، اعمال، مناسبت ها و مشاور تغذیه را در این ماه مبارک فراهم می کند.ویژگی ها برنامه iRamazan ...

آداب و رسوم ماه رمضان بایگانی - بهترین ها\"\"

mededu13.ir/label/آداب-و-رسوم-ماه-رمضان
 
Translate this page
آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در استان سسیستان و بلوچستان ... بر اساس برخی شنیده ها، آیین سحرخوانی از بیش یکهزار و ۴۰۰ سال پیش یعنی از اوایل اسلام نزد ساکنان ...
You visited this page on 6/5/16.

نرم افزار مذهبی اندروید صفحه اول - Aviny.com\"\"

www.aviny.com/Mobile/software/android/index.aspx
 
Translate this page
برنامه رمضان در بر دارنده ی مطالبی همچون : زنگ برای رمضان ، پیامک ها متناسب ، دعا ... از فضايل ماه خدا، آمادگی برای ميهمانی خدا، آداب ميهمانی خدا، شب قدر، آداب بيرون آمدن از ...

ایسنا - آداب اهل سنت سیستان‌وبلوچستان در رمضان\"\"

www.isna.ir/fa/news/.../آداب-اهل-سنت-سیستان-وبلوچستان-در-رمضا...
 
Translate this page
Jul 7, 2015 - معنویت، شکوه و عظمت رمضان ماه نزول قرآن در خاش قابل لمس بوده و مانوس شدن با کلام پروردگار عالم... ... سرویس: استان ها - سيستان و بلوچستان ... لمس بوده و مانوس شدن با کلام پروردگار عالم از ویژگی‌ها و برجستگی‌های رمضان در خاش است.

جهان نيوز - برخی اعمال ماه رمضان\"\"

jahannews.com/fa/doc/news/428502/برخی-اعمال-ماه-رمضان
 
Translate this page
Jun 17, 2015 - ماه رمضان زمانی ویژه برای تامل است در زندگی و آنچه که آدمی در گذشته به ... در روایت متعدد به این ویژگی ماه رمضان تاکید شده است که این ماه آغاز سال ...

نرم افزار های ماه رمضان ویژه تلفن همراه ورایانه - سایت تخصصی شروه\"\"

sharveh.ir/home/index.php?option=com...view...
 
Translate this page
این نرم افزار قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان ساخته شده است . ویژگی های نرم افزار: منبعی تقریبا کامل ازاعمال و ادعیه ماه رمضان... ویژگی ها برنامه iRamazan :

اعمال ماه مبارک رمضان نسخه اندروید، iRamazan v1.0\"\"

www.nasr19.ir › آندروید
 
Translate this page
Jul 20, 2012 - هم چنین شامل دعای روزهای ماه مبارک رمضان به همراه معنی فارسی آن می باشد. این نرم افزار بر روی اندروید ۱٫۶ و بالاتر قابل اجراست. ویژگی ها برنامه ویژه ماه ...

آداب و رسوم عجیب و جالب اقوام مختلف کشور در ماه مبارک رمضان! - مجله ...\"\"

www.zendegisalem.com/?p=1552
 
Translate this page
Jul 27, 2013 - مردم کرمان در ماه مبارک رمضان، آداب و رسوم ویژه‌ای را دارند. در قدیم، اوایل ماه مبارک رمضان در میان خانم‌ها به‌ویژه زنان سالخورده رسم بود به خاطر خواص قهوه، پس از حل کردن آن در آب، آن را .... چرا لپ تاپ روشن نمیشود · ویژگی ها و مشخصات آیفون SE.

روابط زناشویی در دوران بارداری ,مجاز یا ممنوع؟ - نمناک\"\"

namnak.com/148-روابط-زناشویی-در-دوران-بارداری-مجاز-یا-ممنوع
 
Translate this page
روابط زناشویی از سه ماهه ی اول تا ماه نهم بارداری باید با اصول خاص دنبال شود . ... جسمی و روانی و عوارض دوران بارداری، باورها و ویژگی های فرهنگی زوجین، نحوه برخورد آنها با تغییرات ... بعضی از پژوهش ها تغییراتی را در میل جنسی همسران گزارش کرده اند. .... ساعت کاری ادارات در ماه رمضان 95 بدون تغییرحاشیه های جشن تولد دو سالگی خندوانه + ...

ویژگی های رمضان و آداب روزه داری - نجوم\"\"

nojom.fm-music.ir/ویژگی-های-رمضان-و-آداب-روزه-داری.html
 
Translate this page
Apr 17, 2016 - ویژگی‌های رمضان و آداب روزه داری: مقاله 4، دوره اول، ویژه نامه ماه رمضان، تابستان 1391 ... ... ویژگی ها و آداب ماه رمضان - آکا ... ویژگی های ماه رمضان, روزه .

ويژگي ها و آداب ماه رمضان\"\"

elm.2013.glxblog.com/cat/2/0/profile.php
 
Translate this page
آمار وب سایت: بازدید امروز : 124 بازدید دیروز : 595 بازدید هفته : 1588 بازدید ماه : 22311 بازدید کل : 589568 تعداد مطالب : 917 تعداد نظرات : 178 تعداد آنلاین : 2 ...

ويژگي ها و آداب ماه رمضان\"\"

haramzeinabie.ir/fa/?p=3395 - Translate this page
زینبیه اصفهان http://haramzeinabie.ir/fa حرم حضرت زینب بنت موسی بن جعفر علیهاالسلام اصفهان » ويژگي ها و آداب ماه رمضان.

الف - برخی اعمال ماه رمضان\"\"

alef.ir/vdcfmed01w6dexa.igiw.html?277039
 
Translate this page
Jun 17, 2015 - ماه رمضان زمانی ویژه برای تامل است در زندگی و آنچه که آدمی در گذشته به ... در روایت متعدد به این ویژگی ماه رمضان تاکید شده است که این ماه آغاز سال ...

آداب وَ رسوم مردم یزد دَر ماه مبارک رمضان - طاها پخش\"\"

www.tahapakhsh.ir/news/آداب-رسوم-مردم-یزد-ماه-مبارک-رمضان.html
 
Translate this page
8 hours ago - ماه مبارک رمضان، یزد، آداب و رسوم آداب و رسوم مردم یزد در پیشواز ماه محرمیزدی ها، مردمی که در طول ... یزدیها، همانند تمام مردم ایران، در ماه رمضان آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند، که ریشه در اعتقادات .... پین کردن پست، ویژگی جدید تلگرام ...

آداب ورسوم شهرگرگان - آداب و رسوم گرگاني ها؛فرهنگ گرگان - شیوه ی پوشش - آداب ... اهالی این دیار در شب 27 ماه رمضان کله پاچه خورده و فردای آن روز نیز خانم ها حنا می کردند . ... عزاداری محرم : از ویژگی های خاص عزاداری محرم در گرگان ، مراسم طوق بندان ، عَلم ... ظم عمومي و... آثار ارزشمند عبادت و روزه داري در ماه رمضان را به كلي، نابود سازد، و يا به حد اقل رساند و مشمول كلام پيامبر(ص) شود كه مي فرمايد: «بسا روزه داري كه بهره اش از روزه، گرسنگي و تشنگي است و بسا شب زنده داري كه بهره او از عبادت شبانه اي فقط بي خوابي است.»(امالي طوسي/661)

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
ماه رمضان 95,دعاهای ماه رمضان 95,زمان افطار ماه رمضان 95,سریال های ماه رمضان 95,مسائل پزشکی و جنسی ماه رمضان 95,ماه عسل 95,دعاهای ماه رمضان 95,سریال های ماه رمضان 95
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3416
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 141
  • آی پی دیروز : 140
  • بازدید امروز : 4,463
  • باردید دیروز : 330
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 8,593
  • بازدید ماه : 11,762
  • بازدید سال : 66,486
  • بازدید کلی : 1,083,537
  • کدهای اختصاصی