loading...
رمضان 95
admin بازدید : 357 یکشنبه 16 خرداد 1395 نظرات (0)

 

رسوم مردم ایران در ماه رمضان, نمایش های آیینی

آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در استان سسیستان و بلوچستان

 

ایران پهناور در کنار پیشینه سترگ فرهنگی، اقلیم ها متنوع جغرافیایی و اقوام مختلف، لبریز از آیین ها و خرده روایت های نمایشی است که در این میان بخش مهمی از آن اشکال نمایش مذهبی و معنوی به ماه مبارک رمضان مربوط می شود.

در کنار وجوه مشترک نمایش ها و خرده نمایش های آیینی و سنتی مانند نوع دوستی، تاکید بر صلح طلبی، رعایت حقوق مردم و احترام به بزرگان قوم، طایفه و فامیل دارای وجوه برجسته تفارقی است که هر کدام بازتاب دهنده خصوصیات فرهنگی اقوام مختلف ایران را شامل می شود.


یکی از نواحی دارای تمدن غنی فرهنگی و اجتماعی منطقه سیستان و بلوچستان و اقوام غیور بلوچ، لر، کرد و سیستانی است که بنا به اقلیم و منطقه جغرافیایی گرم و خشک خود دارای آیین های متعددی نمایشی، مذهبی و خرده روایت های نمایش سنتی و آیینی هستند.


اما این قوم متمدن در کنار آیین های مختلف اجتماعی و فرهنگی در مناسک مذهبی نیز دارای اشکال متنوعی از سنن و مناسک نمایشی هستند که بارزترین آنها در ماه مبارک رمضان سحری خوانی و سنت آرَک و بَرَک است. یکی از اصلی ترین اشکال آیینی این منطقه با وجود زیست اقوام تشیع و تسنن در کنار یکدیگر، ارتباط نزدیک پیروان دین مبین اسلام از دو شاخه مختلف اما دوشادوش و همراه یگدیگر است که بازتاب دهنده شکوه و تجلی عنصر وحدت میان مسلمانان ایران است.

 

سنت آرَک و بَرَک, سحری خوانی

سحرخوانی یکی از آیین های مهم و قدیمی سیستان در ماه مبارک رمضان است.

 

** از اهدای هدایا و نذورات تا برپایی آیین های دسته جمعی
مردم منطقه سیستان همه ساله قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با غبار روبی مساجد و بقاع متبرکه و هدیه دادن فرش به اماکن متبرکه، نقش موثری در آماده سازی این اماکن برای استقبال از روزه داران و عبادت کنندگان در این ماه پر برکت دارند.

 

سیستانی ها بر اطعام فقرا و نیازمندان، توزیع نذورات و همچنین حضور حداکثری در محافل مذهبی و قرآنی در این ماه مقید هستند و برگزاری آیین های محلی و باشکوهی از جمله مراسم سحرخوانی را در راستای ایجاد شور معنوی و مذهبی برپا می کنند.

سحرخوانی یکی از آیین های مهم منطقه سیستان در ماه مبارک رمضان است که قدمتی بسیار دیرینه دارد.

در گذشته در روستاهای منطقه سیستان بر اساس سنتی دیرینه، هنگام سحر، صدای سحرخوانی ریش سفیدان به گوش می رسید که با خواندن دعاهای ویژه، اقدام به بیدار کردن مردم برای خوردن سحری و انجام واجبات اعمال سحر می کردند.

بر اساس برخی شنیده ها، آیین سحرخوانی از بیش یکهزار و 400 سال پیش یعنی از اوایل اسلام نزد ساکنان سیستان مرسوم بوده است.
در آیین سحرخوانی ریش سفیدان و معتمدان روستاهای سیستان پیش از آغاز سحر از خواب بیدار شده و با رفتن به پشت بام منازل خود با خواندن اشعار محلی و مذهبی مردم روستا را از فرا رسیدن وقت سحر با خبر می کردند.

این افراد اشعار مذهبی و سروده های شاعران کشور از جمله «خواجه عبدالله انصاری» و «بابا طاهر» را با صدای بلند بر روی پشت بام خانه می خوانند.
در گذشته هر روستا با توجه به وسعت و بزرگی آن، یک یا دو سحرخوان داشت که با رفتن به پشت بام منزل خود و خواندن اشعار محلی و مذهبی مردم روستا را از فرا رسیدن وقت سحر با خبر می کردند و اعضای خانواده نیز با لذت خاصی دور یکدیگر جمع شده و پس از خوردن سحری، نماز صبح را به جماعت در منزل اقامه می کنند.

 

در گذشته در برخی روستاها نیز یک نفر طبال و آواز خوان خوش صدا داشت که در کوچه ها حرکت می کرد و فریاد می زد برخیز که وقت سحر است.
در جوامع کوچک تر، ریش سفید، کدخدا و یا معتمد محله کسانی را بیدار می کرد و چراغی را به دست آنان می داد تا در خانه مردم بروند و همه را بیدار کنند.
در این میان کسانی که از دانش ستاره شناسی بهره مند بودند با تعقیب ستاره ها زمان افطار و سحر را مشخص می کردند و علاوه بر همه اینها از تابش شعاع نور بر کاهگل نیز تشخیص می دادند که افطار و سحر چه زمانی است.

 

رسوم ماه رمضان در سیستان و بلوچستان

یکی از سنت های قدیمی مردم سیستان آرک و برک است.

 

** سنت آرَک و بَرَک
ذکر این نکته لازم است که در کنار آیین های نمایشی مردم مختلف ایران اسلامی همواره برخی سنت های اجتماعی نیز وجود داشت که انجام و ادای آنها در حقیقت مکمل و قوام دهنده اجرای آن آیین ها به شمار می رود.

 

یکی از سنت های قدیمی و پسندیده مردم سیستان در گذشته این بود که از هر اجاقی که دود بلند می شد و تا هر شعاعی که دود می رفت، خانواده ها مقید بودند هر کس یک کاسه ای از غذا را برای دیگران ببرد بنابراین سنتی به نام آرک و برک یعنی آوردن و بردن رواج داشت.

 

بسیاری از خانواده ها به خویشاوندان خود، پدر و مادر، همسایه ها و افراد فقیر و مسکین غذا می رساندند و هنوز هم این سنت با پخش نذورات و توزیع غذاهایی مانند شله زرد، نان برک و یا شیربرنج ادامه دارد.

 

در این منطقه رسم است ماه رمضان، هر خانه ای که برای افطار خانواده خود غذای گرم مثل گوشت و امثال آن تهیه می کند که به اصطلاح محلی به آن دیگ بار می گویند، و هنگام افطار مقداری از آن را در کاسه یا بشقابی می گذارد و به در خانه همسایگانی که دیگ بار نگذاشته اند می فرستد و هدیه می دهد.

 

اهالی هر محله پیش از اذان مغرب در حد توان و وسع خود مواد غذایی، خرما، چای، آش، شله زرد و غیره به مسجد می برند و پس از اقامه نماز مغرب به پذیرایی از روزه داران می پردازند.
اهالی سیستان و بلوچستان شرکت در مراسم ختم قرآن، افطاری دادن، دید و بازدید از بزرگترها و همچنین عیادت از افراد مسن و بیمار را در این ماه مبارک وظیفه هر مسلمان و انسان آزاده، و خود را به انجام چنین اعمالی مقید می دانند.

 

Search Results

ایرنا - سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان

www.irna.ir/fa/News/81678312/
Translate this page
Islamic Republic News Agency
Jul 11, 2015 - به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا در کنار وجوه مشترک نمایش ها و خرده نمایش های آیینی و سنتی مانند نوع دوستی، تاکید بر صلح طلبی، ...


سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان - آکا - حوادث ،روزنامه

www.akairan.com/maghalat.../reading-honoring2-ramadan.html
Translate this page
Jul 13, 2015 - رسوم مردم ایران در ماه رمضان نمایش های آیینی مراسم سحرخوانی,سنت آرَک و بَرَک,رسوم ماه رمضان در سیستان و بلوچستان,آیین های نمایشی ماه رمضان,سحری ...

فرهنگ اقوام مختلف در کافه‌بازار برای اندروید · کافه بازار، برنامه‌های ...

https://uw.cafebazaar.ir/app/Ir.Navandsg.Farhangh/?l=fa
Translate this page
سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان. آیین نقاره زنی در اصفهان. گرداندن سینی‌های بزرگ افطاری سنت حسنه ماه رمضان در دهلران. آداب و رسوم ماه رمضان در قرقیزستان.

سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان

mmqrq.rtlir.ir/
Translate this page
سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان. همچنین حضور حداکثری در محافل مذهبی و قرآنی در این ماه مقید هستند و برگزاری آیین های محلی و باشکوهی از جمله مراسم ...

آداب و رسوم ماه رمضان بایگانی - بهترین ها

mededu13.ir/label/آداب-و-رسوم-ماه-رمضان
Translate this page
سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان. مجموعه: فرهنگ زندگی. رسوم مردم ایران در ماه رمضان, نمایش های آیینی. آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در استان سسیستان و ...

گروهای نقاشی و سرگرمی در یاهو - بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی ...

www.findwebsite.ir/qncjcqpjdrnmctdqnxadnfvctdmndrctxsn.html - Translate this page
May 23, 2016 - سبک نقاشی رئاليسم · سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان · هنر شیشه درمه ...بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، ...

سحری خوانی - لینک گردی

farsinow.ir/news/سحری-خوانی
Translate this page
آیین های نمایشی ماه رمضان,سحری خوانی,آداب و رسوم ماه رمضان,فرهنگ زندگی,ماه مبارک رمضان,رسوم ... ... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان - آکا. آیین های نمایشی ...

گروهای نقاشی و سرگرمی در یاهو - آوا فانآموزش لغو دریافت ایمیل از گروه ...

www.worldsearching.ir/qdcscqpjdrcndsdcdyncvndnsdcacyctdqnjrct... - Translate this page
سبک نقاشی رئاليسم · سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان · هنر شیشه درمه ... آوا فان - آموزش لغو دریافت ایمیل از گروه های یاهو و گوگلبازدید کننده گرامی به ...

دم دم سحری و آبی‌بنوش سنت دیرینه بوشهری‌ها در ماه رمضان - مجله اینترنتی

parnsa.ir › فرهنگ و هنر › فرهنگ زندگی - Translate this page
در بسیاری از مناطق و شهرستان‌های استان بوشهر، مردم به پیشواز ماه رمضان می‌روند و مردم سه ... سینه زنی به سبک بوشهری نیز همراه با نوحه خوانی برای شهادت حضرت علی (ع) ... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان · آداب و رسوم عید فطر در مهاباد · آداب و ...

شعر خوانی شعرا در حضور رهبران رمضان 94 جستجو در خبرچه | خبرچه

khabarche.ir/جستجو/شعر+خوانی+شعرا+در+حضور...رمضان.../3/
Translate this page
9 ماه پیش برپایی جزء خوانی قرآن کریم در ۱۴۴۶ امامزاده همزمان با ماه رمضان. معاون فرهنگی و اجتماعی ... 9 ماه پیش سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان. تهران - ایرنا ...

ارج نهادن به مقام معلم - مرجع مقالات و اخبار روز ایران و جهان

www.rahta.com/nt/1040391/ارج_نهادن_به_مقام_معلم - Translate this page
افزایش یک واحد تقاضا در صنعت، 2 واحد به تولید کل کشور اضافه می کند. ۱۸:۰۵:۱۵, ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضانبه گزارش روز شنبه ...

فرهنگ زندگی - صفحه روز، مقاله ، کتاب ، سرگرمی ، فال ، اخبار

www.safheyerooz.com/?Group=91
آداب و رسوم عید فطر در مهاباد. فرهنگ زندگی. 2015/07/21. سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضانسحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان. فرهنگ زندگی.

فرهنگ زندگی - فاز مثبت

www.fazmosbat.com/cat/فرهنگ-زندگی
Translate this page
سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان. رسوم مردم ایران در ماه رمضان, نمایش های آیینی ... گرداندن سینی‌های بزرگ افطاری سنت حسنه ماه رمضان در دهلران +تصاویر.

آب پاشونک؛جشن آغاز تابستان - مجله اینترنتی | tarnas.ir

tarnas.ir › فرهنگ و هنر › فرهنگ زندگی
Translate this page
حرکت روزانه خورشید در آسمان نیز در این هنگام به بالاترین خط سیر خود باز می‌رسد که ... آشنایی با آداب و رسوم ایلام (اول وهار کردی); سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به ...

در گفتگو با روحانی شاعر بررسی شد: ویژگی های شعر آیینی و رضوی ...

shahidpooya.ir/.../در-گفتگو-با-روحانی-شاعر-بررسی-شد-ویژگی...
Translate this page
Aug 28, 2015 - در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان به معرفی کتاب «شرح دعای سحر»، اثر .... غیر از ایشان هم کسانی شعرخوانی کرده اند به خصوص در بیان مظلومیت های اهل ... البته نباید به این اکتفا کرد، باید ضمن ارج نهادن به این رشد در عرصه شعر، ...

تاریخچه و تصاویر دیوالی، جشن 5 روزه هندوها

padideah.ir › فرهنگ و هنر › فرهنگ زندگی
Translate this page
نام دیوالی، تحریف شده واژه دیپاوالی (Deepavali) – دیپا به معنی نور و آوالی به معنای .... آداب و رسوم شیرازی ها در دوران بارداری; سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به ...

سنت‌های نوروزی در افغانستان +عکس - مجله اینترنتی پدیده | padideah.ir

padideah.ir › فرهنگ و هنر › فرهنگ زندگی
Translate this page
در زیر به برخی از آیین و رسوم ویژه نوروز در افغانستان اشاره می‌شود. .... آداب و سوم کردهای خراسان و مراسم عروسی آن; سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان.

سايت دربيد | کلاهبرداری‌ میلیاردی از بازاریان

dorbid.ir/1395/03/13/کلاهبرداری‌-میلیاردی-از-بازاریان/
Translate this page
3 days ago - سرهنگ «قاسمعلی عبدیوسفخانی» با اشاره به دستگیری هفت کلاهبردار در بجنورد، افزود: برابر اخبار و ... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان.

جالب ترین رسوم کفن و دفن مردگان در کشورهای مختلف | نایس استار

nicestar.ir/.../جالب-ترین-رسوم-کفن-و-دفن-مردگان-در-کشوره.html
Translate this page
Oct 4, 2015 - این باور كه نباید مرده را از در خارج كنند به این دلیل است كه می‌خواهند او راه ...... و رسوم محلی / دوآق قاپبا ·سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان …

ست های لباس مجلسی

417954.nrgmag.ir/
Translate this page
ست های زیبای زنانه دخترانه به پیشنهاد stylish +تصاویر ... ست های مجلسی 2016 به پیشنهاد pinterest .... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان ...

اس ام اس ماه رمضان

goaround.unpointless.com/index.php?q...
Translate this page
6 hours ago - ماه مبارک رمضان ( شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ ) - خواندنیهای این ماه مبارک ... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان. آداب و رسوم ماه مبارک رمضان ...

قزوین - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/قزوین
Translate this page
Persian Wikipedia
قزوین در زمان حکومت صفوی پایتخت ایران بوده است و به همین دلیل دارای اماکن و موزه‌های .... و ساسانیان نام این شهر را «کشوین» (یعنی سرزمینی که نباید از آن غافل شد) نهاده بودند. ... زمامداران حکومت اسلامی در پشتیبانی از نگاهبانان قزوین ارج والای آن را می‌نماید. ..... از آیین‌ها و جشن‌های ایرانی و رایج درگستره جشن نوروز، نوروز خوانی، چهارشنبه ...

روزه رمضان در اشعارحافظ - هیئت رزمندگان اسلام شفت

www.razmandeganeshaft.ir/15028/روزه-رمضان-در-اشعارحافظ/
Translate this page
Jul 3, 2014 - ... که فرصت ماه شعبان را ارج نهاده خو را برای رسیدن ایام ماه رمضان آماده کنند ... تقریبا در همه ابیاتی که حافظ از روزه و رمضان سخنی به میان آورده آن را با ... حافظ پا را از این مرحله نیزفراتر نهاده و یگانه فریاد رس انسان را عشق ... -چه مبارکسحری بود و چه فرخنده شبی / آن شب قدر کزین تازه براتم دادند ..... نمایش آیینی سنت.

ست های لباس مجلسی - behtarinha.ixip.ir

behtarinha.ixip.ir/post/?tag=ساخت+sticker+ویچت
Translate this page
ست های زیبای زنانه دخترانه به پیشنهاد stylish +تصاویر ... ست های مجلسی 2016 به پیشنهاد pinterest .... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان ...

شبی با شعر و موسیقی بختیاری - پارپیرار

www.parpirar.org/2008-09.../53-2008-08-11-05-22-00.html
Translate this page
خوشحالیم که این بار ارائۀ موسیقی ایل سلحشور بختیاری به عنوان یکی از ... بخشی از خاطرات پر ارج ایل بختیاری و صفحه ای زرین و زیبا از اوراق تاریخ هنر مردم این مرز و ... گروه بازیهای آیینی روستای ده چشمه (دستمال بازی، ترکه بازی): ..... سرم نهادم بر زمین ... در مناطق کوچ نشین و عشایری سحری نوازی بدون آواز و سحری خوانی اجرا می شود.

آذرمغان وبلاگ 24 - 1

weblog24.link/blog/azarmughan
چندی پیش در یکی از جلسات این شورا مصوب شد بلحاظ ارج نهادن به شخصیت والای مقام شهید ...... منصور با حضور در برنامه شبهایرمضان شبکه سحر به قرائت قرآن و اجرای مداحی و مناجات ...... فرشاد نیکخو در حال شبیه خوانی- مسجد اسلام آباد گرمی ...... از برگزاري آيين‌ها و رسوم زيبا و خاطره‌انگيز اين روز فاصله گرفته‌ايم و با گرايش به روش‌هاي ...

ایرنا - عناوین خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری

www7.irna.com/.../NewsPag... - Translate this page
IRNA ‑ Islamic Republic News Agency
نوشهر – ایرنا – توسعه گردشگری روستایی به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال برای مردم .... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان ...

تفرش پر - هنری

www.tafreshpar.blogfa.com/category/7
Translate this page
Jul 10, 2015 - آیین استقبال وسحر خوانی ماه مبارک رمضان در تفرش توسظ یوسف شاه ... تهران به اجرا در آمد و مورد استقبال قرار گرفت آیین زیبای سحر خوانی تفرش آواز ... وی تصریح کرد: دوری از مراسم آیینی، سنتی و فرهنگی سبب ورود فرهنگ‌های وارداتی غربی به ..... برگزارگردید که جادارد ازهمه این عزیزان جهت ارج نهادن به زحمات اساتید ...

[PDF]65 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی غدیر نیاز است

www.magiran.com/ppdf/nppdf/2827/p02827210940071.pdf
Translate this page
Jun 27, 2015 - در ثانیه در قالب یک قرارداد به مبلغ 13 هزار میلیارد ریال به قرارگاه. سازندگی خاتم ... از این روش برای تشــخیصسحری. اســتفاده می کردند و در هنگام سحر. نیز افراد خوش الحان با چاووش خوانی. مردم منطقه را ... مبارک رمضان عالوه بر برپایی نمازهای. یومیه، شــب ... در آیینی که در شــب های سوم، .... و نوجوان و به منظــور ارج نهادن به.

احیاء سنت نوری خوانی در پارسیان | - به گزارش خبرگزاری صداوسیما - قطره

www.ghatreh.com/news/.../احیاء-سنت-نوری-خوانی-پارسیان - Translate this page
Jul 11, 2015 - به گزارش خبرگزاری صداوسیما فرماندار پارسیان گفت:نخستین جشنواره نوری خوانی در شهر دشتی ... سحری خوانی؛آیینی برای ارج نهادن به رمضان

فرهنگ زندگی، گفتاورد

www.iranfun2.gq/category/94/4/فرهنگ+زندگی/ - Translate this page
سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان ... سنت روشن‌کردن فانوس رمضان فانوس يك واژه يوناني است كه به يكي از وسايل روشنايي اشاره دارد و مصري‌ها نخستين كساني ...

آداب غذا خوردن زرتشتیان - لینک گردی

linkgardi.ir/news/آداب-غذا-خوردن-زرتشتیان
Translate this page
به نام یزدان پاک در آیین ایران باستان باید در سر خوان خاموش بود و در هنگام غذا ... مطالب مشابه : سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان ; آداب و رسوم غذا خوردن در کره.

شعر آیینی چیست - plusiha

plusiha.ir/result/شعر+آیینی+چیست
Translate this page
... اطلاع رسانی هیات … آسیب شناسی شعر آیینی - tebyan.net کلون - نگاه به شعر آیینی از زاویه ای دیگر. ... سحری خوانی؛آیینی برای ارج نهادن به رمضان ... ادامه مطلب.

اولین حلقه ازدواج را چه كسی به دست كرد؟!

kole-poshti.ir › فرهنگ و هنر › فرهنگ زندگی
Translate this page
به دست کردن حلقه ازدواج یکی از قدیمی ترین و جهانی ترین رسوم است. ... و رسوم نیمه شعبان در اردکان; مراسم گل گل چهارشنبه;سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان.

«رمضو خوانی» سنتی از جنس خلوص - انجمن بیرجندیهای مقیم تهران

www.birjand-ngo.ir/index.php?obj=Page&task=Show&code...
Translate this page
ایرج میرزا · محمدابراهیم صفوی · دکترمحمدرضابهنیا · محمدحسن معاضدی · محمد تقى سالک · محمدنوخنجی ... یکی از مراسم قدیمی ماه مبارک رمضان در بیرجند آیین «رمضونی» است. ... وی افزود: پیش از اذان سحر نیز مناجات کوتاهی می‌کردند که به آن «نظاره‌خوانی» ... منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، مراسم «بیست و هفتمان» یا «بیست و هفتمی» آیینی است که به ...

53 - عمومی - آبیژ

abizh.net/category.php?c=68&page=53
Translate this page
سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان. ۱۱ آذر ۱۳۹۴ توسط طلایه ارباب. آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در استان سسیستان و بلوچستان ایران پهناور در کنار پیشینه ...

خواجه عبدالله انصاری - Nividar نیویدار

www.nividar.com/tag/خواجه%20عبدالله%20انصاری - Translate this page
سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان ... شب های ماه مبارک رمضان هیئت کجا برویم؟ +جدول · نگاه ویژه‌ علامه طباطبایی بهماه رمضان ...

آداب و رسوم مردم کرمان در روزهای تاسوعا و ع - جونیور

jonior.ir/p/a1396d6f057fdce61ad6c70157c074e009
Translate this page
آرامش به جای مویه در مراسم عزاداری زرتشتیان آداب و رسوم نیمه شعبان در اردکان لــطفا ... آیین نقاره زنی در اصفهان سحری خوانی؛آیینی برای ارج نهادن به رمضان آداب و رسوم ...

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران > SbDownloadDoc

www.farhangsara.ir/Default.aspx?...
Translate this page
مدیریت اخبار - تلاش سازمان فرهنگی هنری در حمایت از موسیقی آیینی قابل تقدیر است ... در ماه رمضان، در فرهنگسرای بهمن سحری خوانی انجام شد و در عید غدیر خم هم در .... عمومی «فرهنگسرای فردوس»، سلسله برنامه های حماسه شعر به منظور ارج نهادن به مقام شامخ ...

آئین کهن نخل گردانی تاسوعا و عاشورا در ابیانه نطنز

alldl.ir › فرهنگ و هنر › فرهنگ زندگی
Translate this page
در این روستا در شب تاسوعا در مسجدی به نام مسجد یسمان مراسمی برگزار می‌گردد که " ذاکری ... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان · چرا مشکی رنگ عزاداری است؟

سحر قريشي در «رسوايي ۲» - واضح

vazeh.com/n10620949/سحر-قریشی-در-رسوایی-۲
Translate this page
Jul 22, 2015 - سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان. آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در استان سسیستان و بلوچستان ایران پهناور در کنار پیشینه سترگ ...

عکس همسر مرتضی پاشایی مریم - خانه و خانواده - نیکیتا

family.nicita.ir/p/cf8e9c264423d3c3a58e31630a5a773114
Translate this page
ماهت عسل نیست این روزها شنا در جلبک‌های سبز چینی +عکس تهدید جدید تاج به خاطر ... درباره خواص مواد غذایی سحری خوانی؛آیینی برای ارج نهادن به رمضان علل خفگی در ...

مطالب قدیمی‌تر - ملاثاني نيوز

www.mozan2011.blogfa.com/1391/05?p=2
Translate this page
همزمان با دومین جمعه ماه مبارک رمضان و در آستانه میلاد کریم اهل بیت امام حسن ... امام حسن مجتبی آیینی با نام گرگیعان که بسیار بهآیین قاشق‌‌زنی شبیه است بعد از افطار ... حضور پرشور امت حزب الله تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب و ارج نهادن به مقام شامخ ... ریزی شده که هیئت مذکور بعد از سحر حرکت می کنند و پس از ورود به هر شهرستان، تا ...

پوزش - انجمن پاتوق من و تو

patoghmanoto.ir/tag/پوزش
Translate this page
Related tags: فریماه, آیینی, برای, روش, های, تربیتی, جهت, خواستن, اطفال, ... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان, کتاب هفت پیکر نظامی و مهر آیینی از دکتر ...

نگاهی به روستاهای بخش خلجستان قم - آمُره در نگاه وبلاگ نویسان

qom3001.blogfa.com/post/48
Translate this page
با ارسال مطالب خود در خصوص روستای آمره به آدرسهای ایمیل ذیل ما را یاری فرمایید: .... باشد و از این طریق فرهنگ ارج نهادن بهگیاهان را در میان بازدید كنندگان ترویج نمود .... اما اگر درو با فراغ خاطر انجام می شد صفا و آیینی دیگرگون داشت مثلا ممکن بود ... ماه مبارک رمضان ،که تا سالیان نه چندان دور باقی مانده بود ؛مناجات خوانی سحرگاهی به منظور ...

رمضان خوانی، اعتالی موسیقی آیینی

iran-newspaper.com/Newspaper/PagePDF/16892 - Translate this page
Iran
Jun 30, 2015 - چه مي ش ود اگر بهار حيات آفرين را به باغس تان خشکيده خداي من! ... صورت گرفته و تأثيری ش گرف بر دل و جان آنان بر جا نهاده است. مناظره ..... مثل تمام آواهايي که در سحر و افطار .... که خ ارج از ارزش هاي فرهنگي آن، اختصاص دادن.

مرکز ستاد فرماندهی امام زمان کجاست؟ - روضه نیوز

www.rozenews.com/view/.../مرکز-ستاد-فرماندهی-امام-زمان-کجاست؟
Translate this page
Feb 27, 2016 - لشکر مسلمانان هفده سال پس از هجرت نبی اکرم(ص) در مدائن به سر می‌برد که آب و هوای آن برای ... است که شیعیان با رسیدن به آن دو رکعت نماز می‌خوانند، ارج نهادن این نقطه از مسجد برمی‌گردد ... این سحر نیز بدون تو به سر می گردد ... مناجات خوانی با نوای حاج منصور ارضی/33 ... همایش بزرگ هیئات مذهبی در طلیعه ماه مبارک رمضان.

نتایج جستجو برای همایش امیری خوانی در نور برگزار شد - صفحه 3 | خبر ...

khabarfarsi.com/search?...همایش%20امیری%20خوانی%20در%20نور...
Translate this page
همایش سراسری شعر آیینی نور در قالب آزاد با حضور شاعر کشوری امیری ... برگزار می شود تا علاوه بر ارج نهادن به زندگی ائمه معصوم برای دست یابی به سعادت نیز آنان ... های اجرایی در این همایش سحری خوانی، مناجات خوانی، صلوات خوانی، خطبه خوانی و منبر خوانی است. وی یادآور شد: این همایش سوم شهریور ماه مصادف با 24 رمضان در نمایشگاه بین ...

Dorbid.Ir | آموزش ساخت رومیزی های نمدی - نیکلودون

nickell.ir/p/a236b27d7ecfdc55c7e71d9cabd64e2c11
Translate this page
یک کاغذ نازک روی الگو بگذارید و هر لایه را جداگانه به طور کامل کپی کنید ... کارهایی که به فرش شما آسیب می زنند ... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان.

پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی و هنری آمل

amolart-info.blogfa.com/
Translate this page
محمدي خاطر نشان کرد : به پاس ارج نهادن به مقام والاي اين قشر زحمت کش بر آن شديم براي ... مبارک رمضان در مجتمع فرهنگي وهنري وليعصر(عج) اين اداره از افطار تا سحر برگزار مي گردد . ... وي افزود : ازجمله برنامه هاي اين جشن آييني حضور شعراي برتر استان و شهرستان .... برپايي همايش طالب خواني با حضور دو گروه طالب خوان مطرح استاني و .

مذهبی وب - شعر و متن امام حسین

www.mazhabiweb.blogfa.com/cat-8.aspx
Translate this page
برچسب‌ها: شعر عاشورایی, اربعین, شعر آیینی, حامد موتمر, سید حمید داودی نسب ... رزق ِ حسین بسته به بالِ فرشته هاست .... شود با هر موضوعی که باشد مقدس و قابل تقدیر است ما نیز تمام آثار گرانقدر شما را ارج می نهیم و علاوه بر آن منتظر تبلور طبعتان در ... شعرخوانی آقای ملکیان ... گردن نهادیم، الحکمُ لله» ... به شام تيره و تارم سحر نمي آيد.

تاریخچه پیدایش و فلسفه تزیین درخت کریسمس گردشگری آداب

www.iranian95.ga/.../تاریخچه+پیدایش+و+فلسفه+تزیین+درخت+... - Translate this page
آداب و رسوم محلی / حمام زایمان سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان معرفی طرح . ... شرق شناسان و مورخان متفق القولند كه ایرانیان نزدیك به چند هزار سال است كه شب ...

مرکز هنرهای ادبی عبید - ویژه برنامه ها

obeydeqazvin.blogfa.com/cat-9.aspx
Translate this page
ابوترابی در فواصل برنامه به خوانش، بررسی و تحلیل اشعاری از قاسم فشنگچی پرداخت. ... و قرآن با شعر خواني شاعران نام آشنايآييني ، فضايي معنوي و به ياد ماندني بنا نهاد . ... فرامرزی، ناصر عسکری، مجید لواف، رمضان شیرمحمدی و خانم سحر ذینلی به خوانش ..... مراسم پاسداشت روز قلم همراه با ارج نهادن به سه نفر از اهالی قلم استان سیدرضا ...

مرداد ۱۳۹۲ - پی آواز حقیقت - blogfa.com

mashhadi5135.blogfa.com/1392/05
Translate this page
تقریبا در عموم سفرنامه های دوره قاجاری و پس از آن به موضوع ترس کاشانی ها اشاره شده است. .... علت شهرت کاشیان به ترس در سرزمینی که شجاعت ارج کافی ندارد را به واسطه پرداختن .... ای اعتقاد به طلسم شدن)، عناصر اعتقادی و آیینی و اسطوره غیبت دختر در کوه. ..... همچنین برنامه های سحر خوانی ماه رمضان که خیلی از آنها را من تا همین اواخر برای ...

جامعه ادبی نیر - مطالب خبر

nayyer.mihanblog.com/post/category/2
Translate this page
Apr 23, 2015 - ... آیینی و نیز خادمین هیئات مذهبی نمایانگر همبستگی ، وحدت و ارج نهادن ... در این همایش شعرای اهل بیت بهشعر خوانی و مادحین اهل بیت نیز به مدیحه ... جامعه ادبی نیّر با بیش از یكصدو شصت عضو شاعر آیینی جنایات آنان ... ماه مباركرمضان كه روز جهانی قدس است در راهپیمایی شركت می كند و از ... منتظر باش سحر نزدیك است.

حرکت کاروان اسرا به شام

epume.irama.ir/
Translate this page
حرکت کاروان اسرا به شام. ... آموزش ساخت جلوه ویژه حرکت سریع زمان به کمک After Effects · آموزش ساخت جلوه ویژه حرکت ... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان

سی ساغر سحری، ترجمه ادبی دعاهای ماه رمضان- متن کامل کتاب - اثر محمد ...

shafaqna.com/.../18997-سی-ساغر-سحری،-ترجمه-ادبی-دعاهای-ماه-رم...
Translate this page
Jul 30, 2012 - اين سی ساغر سحری پيشکش همه‌ی کسانی باد که امروز همه مهمان آن ساقی جان‌ها شده‌اند ... بالا آيا فروتنانه فرو آمده و سر بر زمين ما نهاده و خاکِ زير پای انسان را بوسه زده؟ ... ماجرای اين راز سر به مُهرِ گاهِ رمضان را در سرّ نهانِ جای کعبه هم بايد کاويد؛ چونان ..... آيينی که تو پسنديده‌اش شماری .... ای که امت اسلام را جامه‌ی ارج و ارز پوشانده‌ای!

عـنـوان Peace Walker HD را به صورت - gamermag.ir

gamermag.ir/?...Ground%20Zeroes%20در%20PSN،%20عـنـوان%20...
Translate this page
ست های زیبای زنانه دخترانه به پیشنهاد stylish +تصاویر ... ست های مجلسی 2016 به پیشنهاد pinterest .... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان ...

فرهنگ و هنر،آداب و رسوم،فرهنگ مردم،هنر های سنتی - شیک دانلود

shiq.ir/p/9d9ab119096d23667bbd672951b026f813
Translate this page
Feb 13, 2016 - ... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان آیین نقاره زنی در اصفهان گرداندن سینی‌های بزرگ افطاری سنت حسنه ماه رمضان در دهلران +تصاویر آداب و ...

دمام

damam.blogfa.com/
Translate this page
صرف نظر از این علایق، نوحه خوانی و سینه زنی، سنج و دمام و طبل و موزیک، شروه و یزله ... خُب صد البته هر کار به نسبت ارزشمندی آن قابل احترام و ارج و تقدیر است. ... وگرنه تمام مراسم آیینی مذهبی ما که به راحتی و رایگان از پیش به دست ما رسیده، .... شرکت او در تعزیه در اعیاد مذهبی و ملی و رفتن به مهمانی های ماه مبارک رمضان در ..... دُم دُم سحری ".

نغمه های آشنا ( شعرهای سید سعید عندلیب)

saeedandalib.persianblog.ir/
Translate this page
Sep 22, 2015 - مویِ سیاه و چهره ی خورشیدی ، یعنی حضورِ شام و سحر با هم ... ضمن ارج نهادن به تلاش های مفید و مداوم زحمت کشان فداکار به خصوص کارگران ّبزرگوار میهن ...

دوم اردیبهشت ، روز زمین پاک گرامی باد - چو ایران نباشد تن من مباد

abdy2007.blogfa.com/author/abdy2007/news-6102.aspx?p=25
Translate this page
Apr 25, 2013 - "درگاه" یک نشریه ی صرفاً تخصصی ادبیات که در جای خود قابل ارج نهادن .... به دور بقیه حواشی خانه خراب کن ِ مراسم ختم و فاتحه خوانی در گذشتگان ... رمضان نژاد سرپرست برتر گروه صدف از میناب ..... به این نیت باصفا و صمیمی خلق شده اند که با طبیعت زیبا و سحر ... عبدالعلی جوزی پور با سفرهای نوروزی: آیینی یا.

مقاله : ۲۴ صفر• درگذشت ابن دُرُستويه عالم نحو و حديث (347 ق) : تبیان زنجان

tebyan-zn.ir/detailed-papers/hasantaleb/.../default.html
Translate this page
امر به معروف و نهی از منکر ... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان ... توجه : این مطلب جزو مطالب ارسالی کاربران بهساختار وبلاگی خود در وب سایت می باشد .

کیک و دسر و شیرینی پورتال جامع - هنر و هنرمند - ایباس

honar.ebas.ir/p/38b061d20f14fd1da8a54f66b8e92ce011
Translate this page
Jul 13, 2015 - +تصاویر طرز تهیه آش آبغوره برای افطار ماه رمضان بچه‌های باهوش چه ..... ائمه اطهار درباره خواص مواد غذاییسحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان علل ...

آیین ها و جشنها و مراسم ایران و - یو دایرکت

youdirect.ir/p/f24487d2493e62fb308b889b45f841e211
Translate this page
به کانال آکاایران با بیش از 35000 عضو بپیوندید، برای دریافت آخرین مطالب ... حمام ************ سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان معرفی طرح محسنین در ...

فرش،تابلو فرش ،گلیم،گلیم فرش،جقه،فرش ایرا - قلبک

ghalbak.ir/p/b9e5f0d4ea6a75fb51ab2c36f825d95605
Translate this page
فرش ؛ زينت هميشگي‌خانه‌ مزاياي رنگهاي گياهي درفرش به چه نکاتي در خريد فرش دقت .... رزم نمادین تاریخی سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان ۱۵ تیر مصادف با ...

شعر نو : از قالب تا سکوت

www.shereno.com › وبلاگ › 11
Translate this page
Jun 18, 2014 - جز مرثیه خوانی، .... صبحِ سحر ، جوونه زد یه حسّ تازه توو گِلم .... معنا در قالب کلمات و در کالبد عبارات، به گونه ای آیینی، هبوط مقدر خود را به تصویر می کشد. .... سید جواد جزایری به نیلوفر رمضان زاده سپاس ... مقصد و مقصود حقیر از درج چنین مطلبی ارج نهادن به آن سکوت(نهایت ایجاز)آگاهانه ایست که در اوج کمال دست میدهد.

سرگرمستان | فرهنگ زندگی

www.sargarmestan.com/art/culture-of-life/5
Translate this page
آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به اینکه عده ای در مورد برجام بی انصافی می کنند، گفت: با وجودی که رهبر معظم .... سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان ...

zaum/fa_50K.txt at master · zacharydenton/zaum · GitHub

https://github.com/zacharydenton/zaum/blob/master/public/data/.../fa/fa_50K.txt
Feb 2, 2013 - به 3759482. از 2937785. را 1765026 ...... رمضان 4260. ارتقای 4257 ...... خواني 1706. بعدا 1704. كلينتون 1704. سعدی 1703. آفريني 1702. بهزاد 1701. شورش 1701. مخازن 1699. كوزوو 1699. طلبد 1698. ارج 1698 .....نهادن 1432 ...... آييني 987 .... سحر 926. غذاي 926. دريغ 926. عسگري 926. انسانهای 925. داوود 925.

اسفند ۸٩ - سـرو نــاز شــــــــــــــــــــــــیــراز :

mshiraz.persianblog.ir/1389/12/
Translate this page
Mar 17, 2011 - هرچند که در سفرهٔ هفت سین باید به هرحال هفت جزء که با آوای «سین» آغاز ... خارج از ایران پشتیبانی شده و گفته می‌شود که شراب پس از اسلام و به .... این آیین‌ها در زمان دیگر پادشاهان هخامنشی نیز برگزار می‌شده است. ..... خوانی نوروز خوانییا بهار خوانی یا نوروزی، گونه‌ای از آواز خوانی است که در گذشته در ایران رواج داشته‌است.

خبر - گروه تئاتر اردیبهشت - blogfa.com

theaterordibehesht.blogfa.com/category/1
Translate this page
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی تئاتر "فراشبند"، محسن .... هنرهاي نمايشي شهرستان سپيدان در راستاي ارج نهادن به خلاقيت به عنوان مهمترين عامل ... مسابقه ایران، تولید متون و نمایشنامه خوانی و بخش تولیدات وی ژه برگزار می شود. ..... ۱۵ تا ۳۰ رمضان در سالن سپاه اجرا شد که استقبال بی نظیر مردم موجب تمدید یک هفته ...

نمایش تصویرهایی متفاوت از شاهنامه - خبر روز

www.khabareruz.ir/search/?q=نمایش+تصویرهایی+متفاوت+از...
Translate this page
به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی فیلم مستند "شاهنامه خوانی در ایل قشقایی" به کارگردانی پوریا خلیلی به نمايش درمی‌آید. ... این جشنواره با هدف ارج نهادن و پاسداشت جایگاه بلند حکیم سخن فردوسی و شاهکار ..... (طراح دکور) شهرزادشفیعی (طراح لباس) حامد پورمحمدی و سحر خواجه امیری (دستیار .... برای استقبال از ماه رمضان دست به کار شوید.

مطالب جدیدتر - وه لیکان

bijarkanoonparvaresh.blogfa.com/author-bijarkanoonparvaresh.asp...
Translate this page
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان .... و نقاشی که به همین مناسبت برگزار گردیده برنامه های شاد و متنوعی همچون شعر خوانی ، قصه گویی ... و ارج نهادن به ایثار و فداکاری مردم ایران اسلامی برنامه های شاد و متنوعی اجرا گردید . ..... با هدف ترویج باورهای آیینی - دینی و توجه به برکات ماه مبارک رمضان برگزار شد .

[PDF]رﻣﻀﺎن، ﻣﺎه ﻣﺒﺎرك ﻣﺎﻫﻲ ﺳﺮﺷﺎر از آداب و رﺳﻮم

www.ettelaat.com/etbarchive/1996-2014/2009/08/.../P6.pdf
Translate this page
Ettela'at
ﻧﺰد ﻫﻤﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن ارج و ﺣﺮﻣﺘﻲ ... ﻓﺮارﺳﻴﺪن ﻣﺎه ﻣﺒﺎرك رﻣﻀﺎن ﺑﻪ ... ﻫﻨﮕﺎم ﺳﺤﺮ و ﺑﻴﺪاري اﻋﻼم ﻣﻲ ﺷﻮد ﺗﺎ .... ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﺮدم اﻳﻦ دﻳﺎر، ﻃﺒﻖ آﻳﻴﻨﻲ ... ﻗﺮآن ﺧﻮاﻧﻲ در ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ و ﻣﺴﺠﺪﻫﺎ، .... ﻧﻬﺎده و ﺳﺮاﻓﻜﻨﺪه ﻛﺮده اﺳﺖ.

سرلشکر محسن رضایی در راهپیمایی روز قدس: پیروزی از آن ملت های مقاوم ...

www.tadbir-o-omid.ir/.../5966-سرلشکر-محسن-رضایی-در-راهپیمای... - Translate this page
Jul 11, 2015 - سرلشکر صفوی: ایران به دنبال ثبات در منطقه است د... روز قدس و آرمان ... با آیین های نمایشی ماه رمضان؛ سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان ا.

کانال پخش مراسم توپ طلا | فیسبوک ایران - صفحه اصلی

stage-dl.dj98.ir/list/کانال+پخش+مراسم+توپ+طلا.html - Translate this page
به دلیل راه اندازی کانال شخصی تلگرام، مجال گذاشتن مطلب در وبلاگ را کمتر دارم. ... در دهکده "ماچا" در منطقه کوهستانی "آند" بولیوی هر ساله آیینی توسط بومیان ... آپاراتخانه سحر فیلم گوشه هایی از این مراسم خاطره انگیز را به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم .... هدف از اجرای این طرح آشتی دادنم دانش آموزان با ریاضی و ارج و قرب نهادن به زبان فارسی ...

شب یلدا از گذشته تا به امروز با آداب و رسوم - مرجع کامل عکس , سرگرمی ...

rk7.blogsky.com/.../شب-یلدا-از-گذشته-تا-به-امروز-با-آداب-و-رسوم
Translate this page
Dec 13, 2015 - در آیین های ایران باستان برای هر مراسم جشن و سرور آیینی، خوانی می گستردند که ... خوردنی فصل و خوراک های گوناگون، خوراک مقدس مانند «می زد» نیز نهاده می شد. ایرانیان گاه شب یلدا را تا دمیدن پرتو پگاه در دامنهٔ کوه های البرز به انتظار .... در گذشته، تهیه مایحتاج ماه مبارک رمضان با جدیت تمام انجام می‌گرفت، زیرا در این .

خانه شعر آئینی البرز - blogfa.com

khaneyeshereayini.blogfa.com/1392/05
Translate this page
Jul 23, 2013 - شعر خوانی ونقد وبررسی اشعار با حضور استاد رحمان نوازنی. یکشنبه 27 مرداد،حوزه هنری البرز. نود وهشتمین کارگاه شعر آیینی ،روز یکشنبه 27مرداد باحضور آقای نوازنی وجمعی از شاعران آیینی برگزار شد. .... نغمه مستشارنظامی/سحر یازدهمرمضان ... دبيرخانه فراخوان در راستاي ارج نهادن به دانشجويان و به جهت نشر اعتلاي ...

سی ساغر سحری - ندای وحی

nedayevahi.lxb.ir/tag/سی%20ساغر%20سحری/
Translate this page
سی ساغر سحری - اعتقادی -مذهبی -قرآنی- تربیتی - ندای وحی. ... دستاويز من برای راز و نياز به درگاه بلندت بسيار است و وسيله‌های خواهش من بی‌شمار ... رمضان اما، خوانی است گسترده و سفره‌ای ... و خود را در خنکای آبشار رحمتت نهاده بدان اميد .... و آيينی را گسترانيد که مايه‌ی زندگانی شد ..... ای که امت اسلام را جامه‌ی ارج و ارز پوشانده‌ای! و پيروان ...

آبان ۱۳۹۱ - شعرِشاعر

sebteyn.blogfa.com/9108.aspx
Translate this page
Nov 10, 2012 - شعرِشاعر - اشعار آیینی - شعرِشاعر. ... دست بر سينه نهاده ...همه تعظيم کنيد. مادري دست به ... چشم ما گريه کنان وصل به چشم زهراست. زين سبب .... ارج و قرب این شهید آنجا مشخص می‌شود. که نوشته ..... روضه خوانی مرا گرم نمودی امشب ... شکر، ای زهر ندیدم سحـری دیگر را .... اشعار امام زمان(عج) - شعر استقبال از ماه مبارک رمضان.

فرهنگ و هنر،آداب و رسوم،فرهنگ ...

fungood.ir/more/126095.../فرهنگ-و-هنر-آداب-و-رسوم-فرهنگ.html - Translate this page
6 days ago - نگاهی به آداب و رسوم مردم ترکمنستان در ایام نوروز + تصاویر ... فطر در مهاباد; سحری خوانی؛ آیینی برای ارج نهادن به رمضان; آیین نقاره زنی در اصفهان ...

مطالب جدیدتر - اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور - blogfa.com

ershadneyshabur.blogfa.com/author-ershadneyshabur.aspx?p=3
Translate this page
رمضان علی بیات مسئول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: نهمین ..... دهد که بتواند،درگسترش وترویج فرهنگ کتاب خوانی درمیان عموم مردم اجرایی شود. ..... وی گفت: بیان درونمایه‌های گویش نیشابوری چون یادکرد گذشته و بازنمایی آیین‌ها و ..... این افراد نقش معلمی و آموزگاری در جامعه دارند و در حقیقت ارج نهادن و تکریم به آن‌ها ...

فرهنگ و هنر استهبان - پوشه ی اختصاصی شمس اصطهباناتی

www.estahbanart.blogfa.com/category/12
Translate this page
پرداختن به زوایای شعری شمس استهباناتی مجال و فرصتی جداگانه میطلبد اما مهمترین ..... برای ارج نهادن به بزرگان شهرمان و سپاسداشت آن عزیران سازمان مردم نهاد ... و غیردولتی همایش یکصدمین سال تولد شمس استهباناتی -شاعر آیینی و اجتماعی این شهر .... مردم استهبان در محرم ، رمضان و طلب باران )) به نشر و معرفی آثار شمس پرداخته است .

مرداد ۱۳۹۲ - گروه فرهنگی و هنری اوینار

iranteatrart.blogfa.com/1392/05
Translate this page
لوح تقدیر و جایزه نقدی به سحر اقدامی برای طراحی عروسک نمایش "تاج محمد و دیو سیاه" ... هئیت داوران ضمن ارج نهادن بهنویسندگان پیش کسوت محمد چرم شیر، علیرضا نادری و امیررضا .... 23- "بز در پیاده رو " نویسنده و کارگردان: مظاهر رمضان پور از لاهیجان ... فعالیت در عرصه هنرهای نمایشی آیینی و سنتی را از کودکی و با شبیه خوانی آغاز کرد.

عجیب‌ترین اشتباه مهندسی کشور در رشت - نصیرمحله - پرشین بلاگ

nasirmahaleh.persianblog.ir/1390/5/
Translate this page
پل جانبازان رشت که قرار بود در سال 1386 به بهره‌برداری برسد هم اکنون در .... نبوغ ذاتى میرزا که حالا کودکى را پشت سر نهاده و آهسته آهسته به نوجوانى گام مى نهد ..... ذهن خوانی می‌تواند کاملا تحریک کننده و خشم برانگیز باشد عباراتی از قبیل: .... مرکزی ایران چنین آیینی وجود دارد نه به شکل امروزی لاهیجان متاسفانه نام آن شهر را نمی دانست .

موسیقای کوردی - تاریخچه و آسیب شناسی موسیقی کردی

muzickurdi.blogfa.com/post/9
Translate this page
برای دستیابی به غنای موسیقی کردی باید از زرتشت و خرقه اهل حق شروع کرد. ... آیینی این موسیقی مرثیه گونه و وصف حال آن را حقیقی نوع آیینی این موسیقی و وصف ... را با لحنی آهنگین می خواندند به این ترتیب شاید بتوان گفت هورهخوانی همان آهورا خوانی ... و دیگری نوای ماه رمضان (سحری و بیدارباش) نوای ویژه ماه رمضان که در زمان سحر و ...

مردم دنیا سال نو را چگونه جشن می گیرند - مهمترین اخبار ایران و جهان

vista.ir/article/203911/مردم-دنیا-سال-نو-را-چگونه-جشن-می-گیرند
Translate this page
خرافات زیادی مربوط به سال نو وجود دارد كه هنوز در چین ارج نهاده می شود. ... منظم حركت می كنند و در حالی كه مشعل در دست دارند، به تفریح و آواز خوانی می پردازند. .... سحر دولتشاهی؛ بالابلند و آراسته در «کن» - شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کن در حال .... ایران یک - لهستان صفر / خبرگزاری میزان · 11:32 -مرغ منجمد ماه رمضان با تاریخ مصرف 6 ماه ...

مطالب جدیدتر - جواهرده رامسر مکانی دیدنی و خاطره انگیز- - فرهنگ و آداب و ...

javaherdeh.blogfa.com/cat-10.aspx?p=6
Translate this page
در این بین خوردن سحری نیز مراسم و آیین خاصی داشت که اغلب غذاهایی را که در ظهر روزهای ... امسال ماه رمضان به ماه قبل از ماه اسد(شیراز دایره البروج) در تابستان افتاد. ..... این نوع مراسم از نوع آیینی بوده و بر طبق اسناد تاریخی در قبل از اسلام در این مکان ..... و یا کلیپ از خوانندگان گیلکی زبان و امیری خوانی در شهرستان رامسر و حومه دارند می ...

ارتباط جام جهان نما با فروهرها - الهه معروضی

www.neyestane.com/fa/index.php?option=com_content...
Translate this page
Nov 7, 2011 - شاعران ایرانی گاهی به آینه سحر آمیز اسکندر اشاره می کنند. ... عظیمی را خارج از توان بشر و نیازمند نیرویی فرا طبیعی می دانستند با توجه به این ... «راز آیینی» ایرانی را شامل می شود که همانند آن را به بهترین وجه و عالی ترین مفهوم ... گر جام جهان نمای، می جویی تو در صندوقی نهاده در سینه تست» .... دوباره‌ خواني ليست نظرات

استاد صائم کاشانی

saemkashani.blogfa.com/
Translate this page
مطابق با چهارم رمضان المظّم 1433 ... نوشد از جامِ سحر، گلباده و صائم شود ... ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و طیِ حکم و مجوز شماره ی 3422 در دی ماه سال 1364 بنیان نهاده شد. ... حضور مدير و جمعي از ياران سخن در آرام جای فردوسی و ارج گزاری به زنده یادان گلچین .... با جناب آقاي سید احسان صانعی كاشاني و جلسه ی شعر خوانی در زادگاه کمال الملک 27/4/90.

اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور |نود هفت دانلود

ershadneyshabur.97download.ir/
Translate this page
رمضان علی بیات مسئول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: زیارت امام .... ظوسی ، سحر شریف زاده ، سعید خادمی، شادی سرفرازی ، نسترن میرابی ، محمدکاظم .... این افراد نقش معلمی و آموزگاری در جامعه دارند و در حقیقت ارج نهادن و تکریمبه آن‌ها .... غلامعلی عسگری و مهدی ایروانی مسیرتشییع را نوحه خواني کردند و مردم سينه زنان ...

فرهنگیآرشیو وبلاگهای ایران

tnews-farhang.wikifeed.ir/
دونده 100 متر ایران در نظر دارد تا آغاز المپیک خارج از ایران باشد که این موضوع ..... به گزارش خبرگزاری برنا، نمایشنامه خوانی«اعترافاتی درباره زنان» نوشته محمد ..... وی ادامه داد: دیگر تعریفی برای عید فطر یا ماه رمضان نداریم و اینکه مثلا در ...... فرهنگی بهمنظور ارج نهادن به جایگاه والای موزه ها در حراست از آثار و اسناد تاریخی اعلام کرد.

عکس چه اتفاقی در قبر زن شهید بابای افتاده

nazbid.ir/post/?q=عکس+چه+اتفاقی+در+قبر+زن+شهید...
Translate this page
به گزارش ایرنا، پیكر پاك این شهيد والامقام امروز پنجشنبه بر روی دوش مردم مومن و ولایت مدار ... تصویری از جانباز صد درصدی، ضمن ارج نهادن به ایثارگری سید نور خدا موسوی، از ... و امام جمعه كاشان در آیینی برگزار و در قطعه شهدای مدافع حرم این شهر بهخاك سپرده شد. ..... رجز خوانی حاج قاسم برای اوباما فیلم ... سریال های ماه رمضان انتخاب شدند.

مطالب جدیدتر - وبلاگ روستای ملامحله

molamahaleh.blogfa.com/author/molamahaleh?p=2
Translate this page
ضمن سلام و خدا قوت به آقای جباری یکی از کشاورزان زحمت کش روستای ملامحله که از زمین ... نزدیک قبر او شد و او را صدا زد، در این هنگام قبر شکافته شد و برادرم از آن خارج شد. ... تعالی ومخلوقات از هم جدا نیستند رابطه بین خداوند وخلق بر مبنای (عشق )نهادهشده است. .... اگر بنده ارزش ماه رمضان را بداند، آرزو مى کند که سراسر سال، رمضان باشد .

قرآن - مطالبی در مورد قرآن کریم

matalebe-ghorani.persianblog.ir/tag/قرآن
Dec 4, 2013 - پس کنایه حاضر به معناى «به همه جزئیات موضوع گردن نهادن است». ..... او گفت : معلوم است که تو آیه الکرسی زیاد می خوانی. ..... صادق(علیه السلام) به زراره فرمود: در سه شب رمضان [ شب‌های قدر] قرآن بر سر بگیر، ...... از این جهت، بهانتخاب مردم ارج مى نهادند و آنجا که مردم حاکمى دیگر را ...... موسی در دوران سحر زندگی می کرده است.

دی 1388 - شایق کندیمیز - blogfa.com

shayeghkandimiz.blogfa.com/1388/10
Translate this page
وجود شتر در روستای شایق تقریبا"به قرن گذشته مربوط می شود زمانی که بزرگان ..... را مثل شبنمی که موقع سحر وصبح برروی گل سرخ می نشیند دیدم وخجالت کشیدم عکس ..... و روستای شایق افراد زیادی در مجلس قرآن خوانی و ناهار و رفتن به بهشت زهرا حضور ..... به همت عالی شما ارج نهاده وبرایتان وخانواده بزرگ تان سعادت وسلامت خواستارم .

آبان ۱۳۹۱ - بيا

kurmanj.blogfa.com/1391/08
Translate this page
واقعه ی محرم عاشورا بر ادبیات کردها اثراتی داشته که در زیر به برخی موارد پرداخته .... فوق شبکه برون مرزی سحر با تهیه ی برنامه ای کرمانجی بخشی از ارادت مردم خراسان به .... خویش ‌ادامه دادند؛ آنچنان که در رمضان سال 1006 قمری خود را به مشهد رسانیده، در ساحل ..... وی در خارج از ترکیه دوره های خود را به پایان برده بود و ژنرال از وی خواست تا برای ...

قزوین - شرکت خدمات هوایی و جهانگردی مهاجر تنها | استان قم

mohajertanha.com/cities-information?id=26
Translate this page
قزوین در زمان حکومت صفوی پایتخت ایران بوده است و به همین دلیل دارای اماکن و موزه‌های تاریخی ... که در سواحل دریای خزر می‌زیستند به مرور کوچ کردند و شهر قزوین را بنا نهادند. ... زمامداران حکومت اسلامی در پشتیبانی از نگاهبانان قزوین ارج والای آن را می‌نماید. ..... از آیین‌ها و جشن‌های ایرانی و رایج درگستره جشن نوروز، نوروز خوانی، چهارشنبه ...

روستای یمن Yaman Village - آداب و رسوم

yaman-v.blogfa.com/cat-4.aspx
Translate this page
Feb 4, 2014 - در فرهنگ و آداب روستاي يمن سه روز به نام تيغ وجود دارد از جمله شهادت حضرت امام ... ميگردند و اقدام به فاتحهخواني براي اموات و همچنين زيارت آن آستان مقدس مي نمايند. .... انشالله اگر هر كسي با خود انديشه و همت نموده ضمن ارج نمودن با 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
ماه رمضان 95,دعاهای ماه رمضان 95,زمان افطار ماه رمضان 95,سریال های ماه رمضان 95,مسائل پزشکی و جنسی ماه رمضان 95,ماه عسل 95,دعاهای ماه رمضان 95,سریال های ماه رمضان 95
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3416
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 70
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 233
  • آی پی دیروز : 99
  • بازدید امروز : 871
  • باردید دیروز : 167
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,068
  • بازدید ماه : 11,454
  • بازدید سال : 82,662
  • بازدید کلی : 1,099,713
  • کدهای اختصاصی