loading...
رمضان 95
admin بازدید : 276 دوشنبه 17 خرداد 1395 نظرات (0)

 

خطبه شعبانیه پیامبر, خطبه شعبانیه پیامبر اکرم

خطبه شعبانیه را پیامبر اکرم در عظمت ماه رمضان برای یاران انصار خود ایراد فرمود 

 

خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در عظمت ماه مبارک رمضان آن را برای یاران انصار خود ایراد فرموده است.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) در این خطبه ارزشمند نکات زیبایی از شاخص های سبک زندگی اسلامی را متذکر شده اند مولفه های زیبا و ارزشمندی که اگر در زندگی فردی و اجتماعی کسی نمایان نباشد، نمی توان ادعا نماید که زندگی اش بر اساس آموزه های قرآنی و اسلامی پایه ریزی شده است.


شرح و تفصیل این خطبه ارزشمند فراتر از آن است که بتوان در یک نوشتار چند سطری همه مطالب آن را مورد دقت و توجه قرار داد به همین جهت ناگزیر هستیم تنها گوشه ای از آن بیانات گوهر بار را در این مقاله ذکر نماییم.


زیباترین و مهمترین کار در ماه مبارک رمضان


ورع و پرهیزکاری لازمه ی بندگی الهی
در قسمتی از این خطبه ارزشمند امام علی (علیه السلام) سوالی بسیار مفید و زیبا را از محضر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) می پرسند، حضرت به پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله فرمودند: «ما أفضَلُ الأَعمالِ فی هذا الشَّهرِ؟ فَقالَ: «یا أبَا الحَسَنِ، أفضَلُ الأَعمالِ فی هذَا الشَّهرِ الوَرَعُ عَن مَحارِمِ اللّه عز و جل؛[1] امام علی (علیه السلام) اى پیامبر خدا! برترینِ کارها در این ماه چیست؟ فرمود: «اى ابو الحسن! برترینِ کارها در این ماه، پرهیز از حرام هاى الهى است».


در مسیر سیر و سلوک و حرکت به سوی خدای متعال هر چند انجام واجبات و مستحبات از اهمیت و ارزش بسزایی بر خوردار است، هر چند سالک کوی دوست به انجام واجبات و مستحبات اهتمام داشته باشد ولی اگر در خصوص محرمات الهی بی مبالات باشد به یقین راه به جایی نخواهد برد؛ چرا که انجام گناه در مسیر بندگی همانند وجود موشی در انبار و مزرعه گندم است، که هر چند کشاورز حاصل زحمت خود را در آن انباشت می کند ولی وجود موش در آن انبار چیزی را عاید کشاورز نمی کند.


در مسیر بندگی و سلوک به سوی باری تعالی نیز این چنین وضعیتی قابل ترسیم است هرگاه سالک در مسیر بندگی تنها مبادرت به انجام واجبات و مستحبات نماید، ولی هیچ گونه توجهی به موانع و آسیب های پیش روی بندگی نداشته باشد و در انجام گناه و معصیت الهی هیچ گونه ترس و تقوای نداشته باشد به مقصود خود نخواهد رسید.


گرنه موش دزد در انبان ماست ... گندم اعمال چل ساله کجاست؟... اول ای جان دفع شر موش کن... بعد از آن درجمع گندم جوش کن .(مولوی)


ورع، کشتى نجات  انسان از منجلاب گناه و آلودگی
هر چند عده ای از دانشمندان اسلامی واژه «ورع» و تقوا را به یک معنا ذکر کرده اند ولی از محتوای بعضی روایات این چنین بدست می آید که «ورع» شاخه و مرتبه ی خاصی از تقوا و خویشتن داری است.


بنابر آنچه لغت شناسان و اهل علم در خصوص تقوا بیان داشته اند، تقوا، از مصدر وقایه، در لغت به معنای «حفظ کردن و نگاه داشتن از بدی و گزند» است.[2]


در اصطلاح ادبیات اسلامی تقوا پرهیز و خویشتن داری از انجام گناهان معرفی شده است، در آموزه های دینى، به ویژه در نهج  البلاغه، تقوا به معناى ملكه  اى مقدس و نفسانی است كه به روح قوت و قدرت مى بخشد و نفس اماره و احساسات سركش را مطیع و رام مى سازد. البته تقوا مراتب دارد.  اما در خصوص معنای ورع در حدیثی از امیر مومنان علی (علیه السلام) نقل شده است که فرمودند: «الْوَرَعُ الْوُقوُفُ عِنْدَ الشُّبهَةِ؛ [3] ورع و پرهیزگارى ایستادن نزد شبهه است».


صاحب تفسیر بیان المعانی می نویسد: المتقی من اتقى كل ما نهى اللّه عنه، و أكبر من التقوى الورع، و الورع من اتقى الشبهات و ترك الحلال مخافة الوقوع بالحرام. [4] انسان متقی كسی است كه از گناه بپرهیزد، اما بالاتر از مقام تقوا، ورع است، چون در مقام ورع نه تنها باید از گناهان اجتناب كرد، و عامل به واجبات بود، بلكه از شبهات و بلكه گاهی از كارهای حلال و مباحی كه ممكن است مقدمه ای شود برای ورود به گناه، نیز باید اجتناب ورزید.


در حدیث معراج آمده است که ورع، همچون یک کشتى، افراد زاهد را نجات مى دهد: «یا اَحْمَدُ! عَلَیکَ بِالْوَرَع فَاِنَّ الْوَرَعَ رَاْسُ الدِّینِ وَوَسَطُ الدِّینِ وَآخِرُ الدِّینِ... اِنَّ الْوَرَعَ رَاْسُ الْاِیمانِ وَعِمادُ الدِّینِ اِنَّ الْوَرَعَ مَثَلُهُ کَمَثَلِ السَّفِینَةِ کَما اَنَّ فِى الْبَحْرِ لا ینْجُو اِلَّا مَنْ کانَ فِیها کَذلِکَ لا ینْجُوا الزاهِدُونَ اِلَّا بِالْوَرَعِ؛ [5] اى احمد! بر تو باد ورع. پس به درستى که ورع، اوّل دین، وسط دین و آخر دین است. همانا ورع، رأس ایمان و ستون دین است و به تحقیق که مَثَلِ ورع، مَثَلِ کشتى است؛ همان گونه که در دریا نجات نمى یابند، مگر کسانى که در آن کشتى هستند، افراد زاهد نیز جز با پرهیز گارى نجات نمى یابند. »


در تبیین مراتب ورع گفته اند: ورع داراى چهار درجه است
1- ورع تائبین: كه انسان با مراعات آن، از زمره گناهكاران و فاسقان خارج مى شود و (عادل شناخته شده) شهادت او در محكمه پذیرفته مى شود.


2- ورع صالحین: كه اجتناب از شبهات است از بیم آنكه مرتكب گناه مى شود.


3- ورع متقین: در این مرتبه مومن برخى از كارهاى مباح را نیز ترك مى كند از بیم آنكه مبادا گرفتار كار شبهه ناك و سرانجام حرام شود.


4- ورع مالكین: در این مرتبه، مومن از غیر خدا چشم مى پوشد و مراقب است كه  ساعتى از عمر خویش را براى جز خدا صرف نكند.[6]


آثار شگفت انگیز ورع و تقوا
برخی از آثار تقوا  در حیات دنیوی انسان عبارت اند از:


1- نجات از عذاب الهی (ر.ک: فصلت؛ آیه 18)،  2- عامل بصیرت افزایی [7] 3-کسب قوه تشخیص و تمیز حق از باطل (انفال، آیه 29)  4- باز شدن گره مشکلات زندگی و کسب روزی از جایی که گمانش نمی رود (طلاق، آیه2) 5- آسان شدن امور (طلاق، آیه 4).


اخلاق نیکو جواز عبور از صراط
در فرازی دیگر از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) اخلاق نیکو را جواز عبور از پل صراط معرفی می فرماید: «أیُّهَا النّاسُ، مَن حَسَّنَ مِنکُم فی هذَا الشَّهرِ خُلُقَهُ کانَ لَهُ جَوازا عَلَى الصِّراطِ یَومَ تَزِلُّ فیهِ الأَقدامُ؛ [8] اى مردم! هر کس اخلاقش را در این ماه، نیکو سازد، براى او وسیله عبور از صراط خواهد بود، در آن روز که گام ها بر صراط مى لغزد».


تربیت اخلاقی و تحصیل اخلاق نیکو در آموزه ها و فرامین اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است. تربیت اخلاقی از آنچنان اهمیتی برخوردار است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) هدف از بعثت خود را تکمیل مکارم اخلاقی معرفی می فرماید: «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاقِ؛ [9] براستى كه من براى به كمال رساندن مكارم اخلاق مبعوث شده ام».


در روایت دیگری امام صادق (علیه السلام) پاره از مصادیق اخلاق نیکو را  این چنین بیان می فرماید:« إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَصَّ رَسُولَ اللَّهِ [رَسُولَهُ ] بِمَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ فَامْتَحِنُوا أَنْفُسَكُمْ فَإِنْ كَانَتْ فِیكُمْ فَاحْمَدُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ارْغَبُوا إِلَیْهِ فِی الزِّیَادَةِ مِنْهَا فَذَكَرَهَا عَشَرَةً الْیَقِینَ وَ الْقَنَاعَةَ وَ الصَّبْرَ وَ الشُّكْرَ وَ الْحِلْمَ وَ حُسْنَ الْخُلُقِ وَ السَّخَاءَ وَ الْغَیْرَةَ وَ الشَّجَاعَةَ وَ الْمُرُوءَةَ؛ [10] خداى تبارك و تعالى رسول خدا صلى الله علیه و آله را به مكارم اخلاق مخصوص گردانید. پس شما نیز خود را بیازمایید، اگر این صفت ها در شما بود خداى عزوجل را سپاس گویید و از او این مكارم را بیشتر بخواهید. سپس آن ده خصلت را برشمردند: یقین، قناعت، صبر، شكر، بردبارى، خوش اخلاقى، سخاوت، غیرت، شجاعت و جوانمردى».


سخن آخر:
این خطبه ارزشمند همچون دریایی وسیع دارای گوهرهای زیبا و  بی شمار از معارف دینی و اسلامی است که توضیح و تبیین همه این موارد از حوصله این متن خارج است.

پی نوشت ها:
[1]. عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج 1، ص297.
[2]. ر.ک: حسین بن احمد زوزنی، کتاب المصادر: ج1، ص716.
[3]. تصنیف غرر الحكم و درر الكلم: ص268، ح5821.
[4]. بیان المعانی: ج 3، ص55.
[5].  مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج 11، ص273، ح12983.
[6].  اخلاق عملى، ص67، اقتباس از:  بحار الانوار، ج 70، ص 100.
[7]. ، نهج البلاغة: ص31. «فَإِنَّ تَقْوَى اللَّهِ دَوَاءُ دَاءِ قُلُوبِكُمْ وَ بَصَرُ عَمَى أَفْئِدَتِكُم »
 [8]. عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج 1، ص297.
[9]. مکارم الاخلاق: ص 8.
[10]. امالی(صدوق): ص 221، ح 8. ش

 

Search Results

خطبه پيامبر خدا (ص) درباره اهميت ماه مبارک رمضان | پرسمان دانشجویی ...

akhlagh.porsemani.ir/.../خطبه-پيامبر-خدا-ص-درباره-اهميت-ماه-مبار...
Translate this page
علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) به روایت از پدرش علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌السلام) از آخرین جمعه از ماه شعبان یکی از سال‌های پربرکت رسالت نبی اکرم خبر داده است که ...

خطبه پیامبر (ص) درباره اهمیت ماه رمضان - بیتوته

www.beytoote.com/religious/sundries/sermon4-shbanyh.html
Translate this page
خطبه شعبانیه را پیامبر اکرم در عظمت ماه رمضان برای یاران انصار خود ایراد فرمود. خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که پیامبر ...

خطبه پیامبر (ص) درباره اهمیت ماه رمضان :: وبگاه عالی نیوز

allinews.ir/post/1597/خطبه-پیامبر-ص-درباره-اهمیت-ماه-رمضان
Translate this page
4 days ago - خطبه شعبانیه را پیامبر اکرم در عظمت ماه رمضان برای یاران و انصار خود ایراد فرمود عالی نیوز به نقل از بیتوته:خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و ...

خطبه پیامبر (ص) درباره اهمیت ماه رمضان (خطبه شعبانیه) :: گناه شناسی

313fadaii.blog.ir/.../خطبه-پیامبر-ص-درباره-اهمیت-ماه-رمضان-خطبه-...
Translate this page
May 27, 2016 - حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) به روایت از پدرش علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌السلام) از آخرین جمعه از ماه شعبان یکی از سال‌های پربرکت رسالت نبی ...

خطبه پیامبر (ص) درباره اهمیت ماه رمضان (خطبه شعبانیه) - 313fadaii-b ...

313fadaii-b.refblogs.ir/page-72462.html
Translate this page
خطبه پیامبر (صدرباره اهمیت ماه رمضان (خطبه شعبانیه). سه شنبه 11 خرداد 1395 ساعت 00:56:10. حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) به روایت از پدرش ...

خطبه پيامبر (ص) درباره اهميت ماه رمضان

dabel-chaklet.rozblog.com/post/170
Translate this page
3 days ago - خطبه پيامبر (صدرباره اهميت ماه رمضان 1 . خطبه پيامبر خدا (صدرباره اهميت ماه مبارک رمضان…,خطبه پيامبر (صدرباره اهميت ماه رمضان,دبل چاکلت.

خطبه پیامبر (ص) درباره اهمیت ماه رمضان - هپی!

happpy.party › نوشته ها › مذهب
Translate this page
2 days ago - خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در عظمت ماه مبارک رمضان آن را برای ...

خطبه پیامبر (ص) درباره اهمیت ماه رمضان | دانلود با لینک مستقیم

one.iranoo.ir/خطبه-پیامبر-ص-درباره-اهمیت-ماه-رمضان/
Translate this page
2 days ago - خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در عظمت ماه مبارک رمضان آن را برای ...

ترجمه فارسی خطبه شعبانیه رسول اکرم (ص) در باره اهمیت ماه رمضان

kosarnameh.com/.../1695-ترجمه-فارسی-خطبه-شعبانیه-رسول-اکر...
Translate this page
خطبه پیامبر خدا (صدرباره اهمیت ماه مبارک رمضان (بحارالأنوار ج : ۹۳ ص : ۳۵) علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) به روایت از پدرش علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌ا...

خطبه شعبانیه پیامبر (ص) درباره عظمت ماه رمضان - نمناک

namnak.com/31647-خطبه-شعبانیه-پیامبر-(ص)-.html
Translate this page
خطبه شعبانیه خطبه ای از پیامبر اکرم(صدرباره فضیلت ماه رمضان و آمادگی ورود به ... سوی خدای متعال هر چند انجام واجبات و مستحبات از اهمیت و ارزش بسزایی بر خوردار ...

خطبه پیامبر (ص) درباره اهمیت ماه رمضان - بهترین های روز

www.bestofday.ir/reader/text/201606040945184834
Translate this page
2 days ago - خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در عظمت ماه مبارک رمضان آن را برای.

متن خطبه پیامبر صلی الله علی آله در آستانه ماه مبارک رمضان | جستجو در ...

weblog24.xyz/.../متن-خطبه-پیامبر-صلی-الله-علی-آله-در-آستانه-ما...
Translate this page
متن خطبه پیامبر اکرم (صدرباره ماه رمضان ... در ابتدای كتاب مطالبی درباره اهمیت روزه، فضیلت ماه مبارك رمضان، تلاوت قرآن، آداب روزه داری، توبه از گناهان، دعا نیایش، ...

احادیث و روایات - احادیث حضرت محمد صلی الله علیه و آله

ahadis-o-revayat.blogfa.com/cat-2.aspx
Translate this page
پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم درباره برکت مهمان می فرمایند: .... چرا از اهمیت نگاههای محبت آمیز به یکدیگر در خانواده غافلیم؟ ...... عملي ناب براي اين ماه مبارك دارند،‌رجوع كنيد به: خطبه ی پیامبر اکرم (صدرباره ماه مبارک رمضان.

تحقيقي درباره ماه رمضان - سايت نبي اكرم صلوات الله عليه

www.nabieakram.ir/Tahghigh/3-AyameKhas/Ramezan.htm
Translate this page
تحقيقي درباره ماه رمضان ... اهميت ماه مبارك رمضان : .... پيامبر خدا (ص): در خطبه اش به هنگام فرا رسيدن ماه رمضان: بدبخت كسى است ، كه در اين ماه بزرگ ازآمرزش خداوند محروم ...

خطبه شعبانیه - ويکی شيعه

fa.wikishia.net/view/خطبه_شعبانیه
Translate this page
خطبه شعبانیه خطبه‌ای از پیامبر اکرم(صدرباره فضیلت ماه رمضان و آمادگی ورود به آن. ... پیامبر(صخطبه را با ذکر اهمیت و عظمت ماه رمضان آغاز می‌کند و در ادامه به این ...

خطبه شعبانیه پیامبر (ص) درباره عظمت ماه رمضان - سرگرمی جدید

downloadfun7.ir/news/15465
Translate this page
1 day ago - خطبه شعبانیه خطبه ای از پیامبر اکرم(صدرباره فضیلت ماه رمضان و آمادگی ... واجبات و مستحبات از اهمیت و ارزش بسزایی بر خوردار است، هر چند سالک ...

خطبه شعبانیه درباره اهمیت ماه رمضان - درباره همه چیز

aeup.ir/1395/03/15/خطبه-شعبانیه-اهمیت-ماه-رمضان/
Translate this page
خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در عظمت ماه مبارکرمضان آن را برای یاران انصار خود ایراد ...

مرور خطبه پیامبر اکرم(ص) در آستانه ماه مبارک رمضان

www.khouznews.ir/.../مرور-خطبه-پیامبر-اکرمص-در-آستانه-ماه-مبا...
Translate this page
Jun 17, 2015 - یکی از روایات مشهور درباره بیان اهمیت ماه رمضان، خطبه‌‌ای است که از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده و طی آن، رسول اکرم، نکات مهمی را در ارتباط با این ...

فضیلت ماه مبارک رمضان از نگاه قرآن و احادیث/آماده شدن برای ضیافت الهی

neshatnews.com/.../فضیلت-ماه-مبارک-رمضان-از-نگاه-قرآن-و-احادی...
Translate this page
Jul 7, 2013 - اهمیت این ماه را از نگاه قرآن کریم نمی‌توان انکار نمود که خدای تعالی در قرآن کریم اهمیت شایانی به این ماه قائل شده‌اند ... مردم بر گرد او جمع شدند و در باره شب قدر از او سؤال كردند. پيامبر (ص) براى خطبه ب پاخاست و پس از ثناى خدا فرمود:.

خطبه شعبانیه پیامبر اسلام (ص) در اهمیت ماه مبارک رمضان | بسیج ...

mead.ir › دین و فرهنگ › مناسبت ها
Translate this page
Jun 23, 2014 - خطبه پیامبر خدا (صدرباره اهمیت ماه مبارک رمضان. (بحارالأنوار ج : ۹۳ ص : ۳۵). علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) به روایت از پدرش علی‌بن‌ابی‌طالب ...

رمضان از زمان پیامبر(ص) - مجمع قرآن سنندج

www.sewariquran.blogfa.com/post-200.aspx
Translate this page
زمانی که روزه ی ماه مبارک رمضان نخستین بار بر مسلمانان فرض گردید، و فرا رسیدن این ماه مبارک نزدیک بود ،پیامبر خدا(ص) در آخرین روز ماه شعبان خطبه یی درباره اهمیت ...

خطبه پیامبر در ماه رمضان - لینک گردی

farsinow.ir/news/خطبه-پیامبر-در-ماه-رمضان
Translate this page
ماه رمضان در بیان پیامبر صلی الله علیه و آله (خطبه شعبانیه) ... این خطبه گرانقدر که به خطبه ... 218. خطبه پیامبر (صدرباره اهمیت ماه رمضان. یکی از روزهای آخر ماه ...

دائره المعارف اسلامی طهور - نمایش مطلب : اهمیت ماه مبارک رمضان از نظر احادیث

tahoor.com/fa/article/view/27503
Translate this page
دانشنامه اسلامی طهور : این مقاله در باره اهمیت ماه مبارک رمضان از نظر احادیث است. ... در آخرین جمعه ماه شعبان پیامبر اسلام (ص) براى آماده ساختن یاران خود جهت استقبال از ماه مبارک رمضان خطبه اى خواند و اهمیت این ماه را چنین گوش زد نمود: اى مردم! ماه خدا با برکت، ...

خطبه پیامبر ماه رمضان | جستجو | وبلاگ 24 - 1

weblog24.link/list/خطبه-ی-پیامبر-ماه-رمضان.html
Translate this page
در ابتداي كتاب مطالبي درباره اهميت روزه، فضيلت ماه مبارك رمضان، تلاوت قرآن، آداب روزه ... خطبه شعبانيه حضرت رسول اكرم(ص)درباره ماه مبارك رمضان است و اين خطبه با ...

وصال عشق

alisghar-saadatpour.mihanblog.com/
Translate this page
خطبه پیامبر (صدرباره اهمیت ماه رمضان · خطبه شعبانیه ... خطبه شعبانیه را پیامبر اکرم در عظمت ماه رمضان برای یاران انصار خود ایراد فرمود. خطبه شعبانیه یکی از ...

شهادت طلب

shahadat-talab.ir/
Translate this page
خطبه پیامبر (صدرباره اهمیت ماه رمضانخطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در عظمت ماه ...

خطبه شعبانیه پیامبر (ص) درباره عظمت ماه رمضان | پرتال خبر

www.portalekhabar.com/خطبه-شعبانیه-پیامبر-ص-درباره-عظمت-ماه/
Translate this page
1 day ago - خطبه شعبانیه خطبه ای از پیامبر اکرم(صدرباره فضیلت ماه رمضان و آمادگی ... واجبات و مستحبات از اهمیت و ارزش بسزایی بر خوردار است، هر چند سالک ...

[PDF]مسابقه کتابخوانی وژیه خانوادهاهی محترم حراست دستگاهاهی اجرایی استان

www.semnanpl.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID=484b3318...
Translate this page
کدام گزینه در مورد اهمیت ماه رمضان صحیح می باشد؟ الف( این ماه، ماه ... به بیان پیامبر گرامی اسالم)ص( در خطبه چگونه می توان راه ورود شیطان را بست؟ الف( با مواظبت از ...

مرور خطبه پیامبر اکرم(ص) در آستانه ماه مبارک رمضان - ISNA

khouzestan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID...
Translate this page
Jun 17, 2015 - یکی از روایات مشهور درباره بیان اهمیت ماه رمضان، خطبه‌‌ای است که از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده و طی آن، رسول اکرم، نکات مهمی را در ارتباط با این ...

خطبه پیامبر (ص) درباره اهمیت ماه رمضان (خطبه شعبانیه) - sagacity آرشیو ...

313fadaii-b.sagacity.ir/page-1518478.html
Translate this page
حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) به روایت از پدرش علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌السلا.

سوالات مسابقه - مسابقات اینترنتی کتابخوانی با جایزه

ketabkhani.com/user/question.php?contest=52&book=64...
Translate this page
امام صادق علیه السلام در بیان اهمیت ماه رمضان چه فرمودند؟ 1-این ماه، ماه ... به بیان پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در خطبهچگونه می توان راه ورود شیطان را بست؟

خطبه پیامبر ص درباره اهمیت ماه رمضان | دین و احکام | نیک صالحی | بانک ...

banknews.info/religion/7835057
Translate this page
خطبه پیامبر ص درباره اهمیت ماه رمضان. بانک اخبار خبرگزاری ها.

احادیث امامان در مورد ماه مبارک رمضان | عکس جدید 94

pixmodel.ir/احادیث-امامان-در-مورد-ماه-مبارک-رمضان/
Translate this page
17 hours ago - امام علی(ع): روزی رسول خدا(ص) برای ما خطبه ای ایراد کرد و فرمود: ای مردم! همانا ماه با ..... خطبه پيامبر خدا (صدرباره اهميت ماه مبارک رمضان | پرسمان …

فضائل و برکات ماه مبارک رمضان - دانشنامه

www.hawzah.net/fa/Subjects/.../فضائل-و-برکات-ماه-مبارک-رمضان
Translate this page
خطبه پیامبر(ص) در روز آخر شعبان · در باره ماه رمضان · درباره ماه رمضان · پنج سخنرانی با ... اهمیت ماه مبارک رمضان و جایگاه ویژه روزه · فضائل ماه مبارک رمضان · رمضانماه ...

چهل حدیث درباره قرآن - سایت جامع فرهنگی - مذهبی فلاح

www.al-falah.ir/portal/?pageID=281
Translate this page
نهج البلاغه خطبه 176 .... از وصایای پیامبراکرم(ص) به حضرت علی (ع) این است که : .... فصل اول : اهميت و جايگاه قرآن ... قرآنيان بالاترين مقام انسانى بعد از پيامبران و فرستادگان الهى را دارند، پس حقوق آنان را كم ندانيد، زيرا در .... كسى كه در ماه مباركرمضان يك آيه قرآن بخواند پاداش او همانند كسى است كه قرآن را در ماههاى ديگر ختم كرده است .

بهار بندگی/ کتابشناسی آثار منتشر شده درباره روزه و ماه مبارک رمضان در قم

www.ibna.ir/.../بهار-بندگی-کتابشناسی-آثار-منتشر-شده-درباره-...
Translate this page
Jun 18, 2015 - درباره فضیلت‌های ماه مبارک رمضان و کرامت عبادت در لحظه لحظه آن آثار و تألیف‌هایی بسیاری در قم به رشته تحریر درآمده‌اند که نمایندگی ایبنا در قم ... ارزش و اه‍م‍ی‍ت م‍اه م‍ب‍ارک رم‍ض‍ان ... اوص‍اف روزه‌داران: ش‍رح خ‍طب‍ه ش‍ع‍ب‍ان‍ی‍ه پ‍ی‍ام‍ب‍ر اک‍رم (ص)

خطبه پیامبر (ص) درباره اهمیت ماه رمضان | پرتال جامع جوانان

pfuj.org/?tag=خطبه-پیامبر-ص-درباره-اهمیت-ماه-رمضان
Translate this page
2 days ago - خطبه شعبانیه را پیامبر اکرم در عظمت ماه رمضان برای یاران انصار خود ایراد فرمود خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش منشورهای اخلاقی و ...

خطبه مهم پیامبر گرامی اسلام در خصوص اهميت ماه مبارک رمضان | صحرانیوز

sahranews.ir/خطبه-مهم-پیامبر-گرامی-اسلام-در-خصوص-اهم/
Translate this page
Jul 6, 2015 - پيامبر خدا حضرت محمد مصطفي (ص) در يکي از روزهاي آخر ماه شعبان و در آستانه ... توضیحات معاون وزیر امور خارجه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری درباره برجام و تعهدات غرب ... خطبه مهم پیامبر گرامی اسلام در خصوص اهمیت ماه مبارکرمضان.

استقبال از ماه مبارک رمضان با آه عارفان - روضه نیوز

www.rozenews.com/view/.../استقبال-از-ماه-مبارک-رمضان-با-آه-عار...
Translate this page
Jun 8, 2015 - حضرت محمد(ص) در این خطبه علاوه بر بیان فضیلت های ماه مبارک رمضان و ... پیامبر اکرم(ص) در این خطبه به مطالبی درباره یاد فقرا، کنترل زبان و چشم، ...

خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص)، الگوی سبک زندگی اسلامی است

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=321004
Translate this page
May 28, 2016 - خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص)، الگوی سبک زندگی اسلامی است. ... خبرگزاری شبستان درباره فضیلت اهمیت این ماهدر آمادگی برای ورود به ماه رمضان ...

سه توصیه مهم برای درک بهتر ماه رمضان - همشهری

hamshahrionline.ir/details/222384
Translate this page
Jul 8, 2013 - پیامبر اکرم«ص» در خطبه‌ای درباره ماه مبارک رمضان، ضمن توصیه‌های مفصّلی ... همچنین آن حضرت در خطبهآخرین جمعه ماه شعبان درباره برکات این ماه فرمودند: ... اهمیّت بسیاری دارد و نیز معلوم می‌شود که روزه ماه مبارک رمضان می‌تواند انسان را به ...

پایگاه خبری و تحلیلی اقطاع استان کرمان شهرستان بافت خطبه شعبانیه ...

aqta.ir/خطبه-شعبانیه-پیامبر-اکرمص،-الگوی-سبک-ز/
Translate this page
May 28, 2016 - خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص)، الگوی سبک زندگی اسلامی است ... خبرگزاری شبستان درباره فضیلت اهمیت این ماهدر آمادگی برای ورود به ماه رمضان ...

خطبه پرفضیلت پیامبر اکرم (ص) در خصوص ماه مبارک رمضان

iran60.loxblog.com/.../%20پیامبر%20اکرم%20(ص)/%20پیامبر...
Translate this page
در آخرین روزهای ماه شعبان رسول گرامی اسلام ضمن ایراد خطبه ای برای مردم، به بیان فضایل و اهمیت ماه مبارک رمضان پرداختند و وظایف یک مسلمان واقعی و مؤمن حقیقی را ...

پرسش و پاسخ - بنیاد نخبگان استان اصفهان

isfahan.bmn.ir/index.php?option=com_content&view...
Translate this page
درباره كيفيت نزول قرآن دوگونه آيات را در قرآن كريم مي توان يافت : .... سال، يا در ميان شب هاي ماه مبارك رمضان براي اين است كه مردم به همه اين شب ها اهميت دهند، همان گونه كه ..... وقتی پیامبر (ص) در خطبه (شعبانیه) فضایل ماه رمضان و روزه را برشمرده، امیرمؤمنان ...

استقبال از ماه مبارک رمضان با آه عارفان - وارث

vareth.ir/fa/news/47091/استقبال-از-ماه-مبارک-رمضان-با-آه-عارفان - Translate this page
Jun 8, 2015 - حضرت محمد(ص) در این خطبه علاوه بر بیان فضیلت های ماه مبارک رمضان و ... پیامبر اکرم(ص) در این خطبه به مطالبی درباره یاد فقرا، کنترل زبان و چشم، ...

خطبه پیامبر ص درباره اهمیت ماه - ویندوز - bazar-man.ir

windows.bazar-man.ir/خطبه-پیامبر-ص-درباره-اهمیت-ماه.html
Translate this page
May 29, 2016 - خطبه پیامبر (صدرباره اهمیت ماه رمضان (خطبه … بسم الله الرحمن الرحیم حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام: الذُّنوبُ الدّاءُ، و .

اهمیت ماه مبارک رمضان از دیدگاه پیامبر (ص) – پایگاه اطلاع رسانی مصلی ...

www.mosallasari.ir/اهمیت-ماه-مبارک-رمضان-از-دیدگاه-پیامبر/
Translate this page
Jul 8, 2013 - یکی از احادیثی که از پیامبر اکرم در باره اهمیت ماه رمضان نقل شده حدیثی ... رسول خدا (ص) در خطبه شعبانیه دربارهچگونگی وضعیت اعمال در ماه رمضان ...

توصیه‌ های حضرت امیرمومنان در ماه مبارک رمضان - تبسم دانایی

tabasomedanaee.persianblog.ir/post/53/
Translate this page
امام علی علیه السلام در خطبه اول ماه مبارک در مورد تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان فرمودند: ... [پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ] همیشه در دهه آخر ماه رمضان در حال اعتکاف بود تا آن وقت که خداوند او را گرفت. ... [15] منتهی الآمال، ج 1، ص 126؛ نهج البلاغة،خطبه 177.

کبوتران زمینی | ادمان سنتر فروشگاه اینترنتی ابزار آلات ، لوازم خانگی ...

k-zaminy.ir/
Translate this page
هیچ دیدگاهی برای خطبه پیامبر (صدرباره اهمیت ماه رمضان ثبت نشده ... پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) در این خطبه ارزشمند نکات زیبایی از شاخص های سبک ...

خطبه پیامبر (صلی الله علیه و آله) درباره اهمیت ماه رمضان

iran20.com/.../خطبه-پیامبر-(صلی-الله-علیه-و-آله)-درباره-اهمیت-ماه...
Translate this page
خطبه پیامبر (صلی الله علیه و آله) درباره اهمیت ماه رمضان امام رضا علیه .... پروردگار بر خلق اویى و امین او بر رازش و جانشین او بر بندگانش»(بحارالأنوار ج : 93 ص : 35).

شعبان ؛ماه تقسیم روزی مؤمنان ،ماه پیامبر اعظم (ص) - مجله اینترنتی دلگرم

www.delgarm.com/.../134265-شعبان-؛ماه-تقسیم-روزی-مؤمنان-،ماه-...
Translate this page
در قسمتی از خطبه مشهور پیامبر(ص) به مناسبت ماه شعبان آمده است: . ... آن ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌گردد و در آن بهشت آذین بسته می‌شود و ... پیامبر اکرم(ص) این چنین از اهمیت این شب خبر می دهند: من شب نیمه شعبان خوابیده ... بامعرفت امیرالمؤمنین(ع) در جلسه‌ای یکی از یاران حضرت از ایشان درباره آیة شریفه «فیها ...

پنج سخن با الهام در بارہ ماہ رمضان از خطبه شعبانیه پیامبر (ص)

www.erfan.ir/farsi/35228.html
Translate this page
پیامبر صلی الله علیه و آله در ادامة خطبه فرمود: « ای مردم! در این ماه درهای ... در این ماه ، مناسبتهای مهمی وجود دارد که هر یک از آنها عظمت و اهمیت ماه رمضان را نشان میدهد. وجود شب ...

چهل حدیث در مورد نماز جمعه - به سمت خــــــــــــــدا

asemanemanoto.blogfa.com/cat-93.aspx
Translate this page
10 - پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : کسی که سه نوبت نماز جمعه را از روی اهمیت ندادن به آن ترک کند، خدا بر دلش مهر می نهذ . ... 15 - پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : هر کس در روز جمعه غسل کرده و به سوی نماز جمعه قدم بر دارد، و به خطبه های .... نمازهای ماهمبارک رمضان.

فرهنگ سرای الغدیر - توصیه هایی برای استقبال از ماه مبارک رمضان

algadir.tabriz.ir › صفحه اصلی › مطالب › اخبار فرهنگسرا
Translate this page
18 hours ago - درباره ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن است و ماهی است که شب قدر در آن قرار گرفته ... این گویای اهمیت و ویژگی ماه رمضان است و پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) آخرین ... وی در ادامه با اشاره به خطبه پیامبر (ص) در مورد ورود به ماه رمضان گفت: ...

خطبه شعبانیه پیامبر (ص) درباره عظمت ماه رمضان - جالبناک

jalebnak.com/خطبه-شعبانیه-پیامبر-ص-درباره-عظمت-ماه/
Translate this page
1 day ago - خطبه شعبانیه خطبه ای از پیامبر اکرم(صدرباره فضیلت ماه رمضان و آمادگی ... واجبات و مستحبات از اهمیت و ارزش بسزایی بر خوردار است، هر چند سالک ...

کتابشناسی آثار منتشر شده درباره روزه و ماه مبارک رمضان در قم

www.farhang.gov.ir/fa/news/print/169468
Translate this page
Jun 18, 2015 - درباره فضیلت‌های ماه مبارک رمضان و کرامت عبادت در لحظه لحظه آن آثار و تألیف‌هایی بسیاری در قم به رشته تحریر درآمده‌اند که به معرفی گزیده‌ای از ... ارزش و اه‍م‍ی‍ت م‍اه م‍ب‍ارک رم‍ض‍ان ... اوص‍اف روزه‌داران: ش‍رح خ‍طب‍ه ش‍ع‍ب‍ان‍ی‍ه پ‍ی‍ام‍ب‍ر اک‍رم (ص).

AemeJome » توصيه هايي براي استقبال از ماه مبارک رمضان

www.imamatjome.com/Articles/ArticlesShow.aspx?Id=3371
Translate this page
Jul 7, 2013 - يک قرآن پژوه با اشاره به توصيه پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در چگونگي آمادگي براي ... درباره ماه مبارک رمضان کهماه نزول قرآن است و ماهي است که شب قدر در آن قرار ... اين گوياي اهميت و ويژگي ماه رمضان است و پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) آخرين ... وي در ادامه با اشاره به خطبه پيامبر (ص) در مورد ورود به ماه رمضان گفت: پيامبر ...

جهان نيوز - دهه آخر ماه رمضان، زمان اجابت دعاست

jahannews.com/fa/doc/article/.../دهه-آخر-ماه-رمضان-زمان-اجابت-دعاست
Translate this page
Aug 5, 2013 - در دهه آخر ماه مبارک رمضان پیامبر اسلام(ص) کمربند عبادت را می بستند و از همه ... مرکز رسیدگی به امور مساجددرباره اهمیت روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به ... دهه اول نزول رحمت الهی است همانطور که پیامبر(ص) در خطبه معروفشان فرمودند که ...

بیان ویژگی های مهم ماه رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر(ص) - شیعه نیوز

www.shia-news.com/.../بیان-ویژگی-های-مهم-ماه-رمضان-در-خطبه-شع...
Translate this page
6 days ago - بیان ویژگی های مهم ماه رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر(ص). رئیس مرکز پاسخگویی به شبهات دینی با بیان اینکه خطبهشعبانیه پیامبر توجه به آمادگی روح برای ورود به ماه رمضان است، گفت: وقتی نعمت ... تاکید رهبر انقلاب بر اهمیت برائت در مذهب ... گفتاری علمی درباره ضرورت و اثبات مرجعیت فکری اهل بیت(ع).

حفظ قرآن کریم |

hefzetelephoni.ir/
Translate this page
خطبه پیامبر (صدرباره اهمیت ماه رمضان ... ظ. خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که پیامبراکرم (صلی الله علیه …

لطفاً اهمیت روزه و رمضان را در قرآن و احادیث بیان کنید. - گنجینه پاسخ‌ها ...

www.islamquest.net › خانه › گنجینه پاسخ‌ها
Translate this page
رسول خدا (ص) در ضمن خطبه ای در فضیلت ماه رمضان می فرماید: مردم ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماهى است که پیش خدا ... در باره اهمیت و جایگاه ماه رمضان در احادیث معصومان (ع)، به بیان یک روایت اکتفا می کنیم. .... پیامبراکرم ص.

حضرت محمد - khamenei.ir

farsi.khamenei.ir/newspart-index?mid=1&npt=8
Translate this page
هر گاه پيامبر اكرم «ص» به مردى نگاه مى كرد و از او خوشش مى آمد مى پرسيد: كارى دارد؟ ... بار خدايا بر محمد و خاندانش درود بفرست و از کاری که اهمیت به آن مرا مشغول کرده است، ... این ماه[رمضان]، ماه خشوع است، ماه استغفار است، ماه تقوا است، ماهبازگشت به خدا است، ماه ..... ۲ ) خطبه ۲۷ : از خطبه هاى آن حضرت است در نكوهش اصحاب از نرفتن به جهاد

ماه مبارك رمضان در خطبه شعبانيه پيامبر اعظم(ص) | گیلانیان

guilanian.ir/ماه-مبارك-رمضان-در-خطبه-شعبانيه-پيامبر/
Translate this page
Jul 3, 2013 - یکی از روایات مشهور در باره بیان اهمیت ماه رمضان، خطبه ای است که از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده و طی آن، رسول اکرم، نکات مهمی را در ارتباط با این ...

توصیه‌های آیت‌الله مظاهری برای درک بهتر ماه مبارک رمضان - سایت شیعیان

shiayan.ir/1771/آیت‌الله-مظاهری-درک-بهتر-ماه-رمضان/
Translate this page
Jul 9, 2013 - پیامبر اکرم(ص) در خطبه‌ای درباره ماه مبارک رمضان، ضمن توصیه‌های مفصلی که ... همچنین آن حضرت در خطبهآخرین جمعه ماه شعبان درباره برکات این ماه فرمودند: ... اهمیت بسیاری دارد و نیز معلوم می‌شود که روزه ماه مبارک رمضان می‌تواند انسان را ...

بازخوانی خطبه شعبانیه رسول اکرم(ص) توصیه های مهم به روزه داران

vista.ir/.../بازخوانی-خطبه-شعبانیه-رسول-اکرم(ص)-توصیه-های-مهم-...
Translate this page
در آخرین روزهای ماه شعبان رسول گرامی اسلام(ص) ضمن ایراد خطبه ای برای مردم- که به خطبه شعبانیه موسوم است- به بیان فضایل واهمیت ماه مبارک رمضان پرداختند و وظایف یک مسلمان... ... علی«ع» فرمود: در این حال از جا برخاسته و عرض کردم: ای پیامبر خدا! .... نظر مطهری درباره بازگشت گلشیفته فراهانی به کشور/رمزگشایی مصلحی از…

منشورماه مبارک رمضان از زبان پیامبر اکرم(ص)(مطلب ناب در مورد ماه مبارک ...

serajeadine.ir/منشورماه-مبارک-رمضان-از-زبان-پیامبر-اک
Translate this page
منشورماه مبارک رمضان از زبان پیامبر اکرم (ص). در آخرین روزهای ماه شعبان رسول گرامی اسلام ضمن ایراد خطبه ای برای مردم ، به بیان فضا یل و اهمیت ماه مبارک رمضان ...

فضائل شب قدر (ولايت) - شبکه جهاني ولايت

www.velayat.tv/fa/page.php?bank=archive&id=303
Translate this page
در اهميت شب قدر همين بس که يک سوره قرآن درباره اين شب نازل شده است ، ما زمان و مکان ... بر قلب مبارک پيامبر اکرم نازل شد و اين هم يکي از اهميتهاي اين شب است که شب .... وقتي که در پايان خطبه مباحثي درباره ماه رمضان مطرح کردند شروع به گريه کردند و ...

حفظ قرآن کریم (غیرحضوری؛فراگیروماندگار)

hefzetelephoni.blogfa.com/
Translate this page
خطبه پیامبر (صدرباره اهمیت ماه رمضان ... و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، مسئول کارگروه جامعه قرآنی بود از خاطره‌اشدرباره تلاوت ماندگار «شیخ محمد احمد عامر» با ...

سیری در خطبه شعبانیه پیامبر اکرم (ص) - آفتاب

www.aftabir.com › مقالات › دین و اندیشه › دین و مذهب
Translate this page
Sep 27, 2010 - خطبه شعبانیه حضرت پیامبر اکرم ص درباره ماه مبارک رمضان است و این خطبه با مناجات شعبانیه فرق می کند.

وظایف و تکالیف روزه‌دار از زبان پیامبر(ص) - کیهان

kayhan.ir/fa/news/47831
Translate this page
Jun 20, 2015 - پیامبر(ص) در این خطبه در بیان فضیلت ماه مبارک رمضان نسبت به .... پیامبر(ص) در بخشی دیگر از خطبه شعبانیه که برای استقبال از ماه رمضان و بیان اهمیت و ... از همین رو در نخستین سخن خود درباره آثار و برکات ماه رمضان و اعمال آن به ...

پیامک 57؛ جملات زیبا، حدیث، داستانک - پیامک پیامبر اعظم (ص) حدیث ...

payamak57.blogfa.com/.../پیامک-پیامبر-اعظم-(ص)-حدیث-احادیث-ر...
Translate this page
برچسب‌ها: حدیث پیامبر درباره خوش اخلاقی, احادیثی در خصوص اهمیت خوش اخلاقی, ... مثلاً در شب و روز تاسوعا و عاشورا بخصوص، در شب و روز بيست و يكم ماه رمضان ..... منیع: سخنرانی استاد حسن رحیم پور ازغدی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران در سال 81

فضیلت ماه مبارک رمضان - معاونت دانشجویی فرهنگی

student.kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=156&NewsID=90
Translate this page
این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار و ماه سلوک روحی آنان است و مؤمنان با ... پیامبر گرامی(ص)درباره ماه رمضان می فرماید: «ای مردم! .... رسول خدا (ص) در خطبه شعبانیه می فرماید: «انفاسکم فیه تسبیح » نفس های شما در این ماهخود ...

خطبه پیامبر صلی الله علیه و آله درباره ماه رمضان » جنبش سایبری 313 l ...

www.jc313.ir/30576-خطبه-پیامبر-صلی-الله-علیه-و-آله-درباره-ماه-...
Translate this page
Jun 21, 2015 - درهاى بهشت در اين ماه گشوده است، پس از خدا بخواهيد كه آن ها را به روی شما نبندد، ... خطبه پیامبر صلی الله علیه و آله درباره ماه رمضان .... *منبع: عيون الاخبار ج 1 ص 295 ... شهاب حسینی: کوچکترین اهمیتی به توهین‌ها نمی‌دهم · کوه جنجال خبری ...

بهترین ماه کدام است، رجب، شعبان یا رمضان؟ | شمال ما

shomalema.com/بهترین-ماه-کدام-است،-رجب،-شعبان-یا-رمضا/
Translate this page
Apr 19, 2015 - ... قلم گیلانی به سوالات “شمال ما” درباره فضیلت سه ماه رجب، شعبان و رمضان است. ... مرحوم شیخ حر عاملیخطبه ی رسول مکرم اسلام(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان که ... خطبه و در اوصاف ماه رمضان مطالب بسیار عظیمی را فرموده اند که روشنگر اهمیت ... شمال ما: چرا به ماه رجب مي‌گويند ماه خدا، به شعبان مي‌گويند ماه پيامبر و به رمضان ...

هلال ماه رمضان در آئینه احادیث « پایگاه خبری بابک خبر

babakkhabar.ir/?p=6348
Translate this page
5 hours ago - ... اطهار می اندازیم تا با اندیشه در کلام آنان به ارزش و اهمیت ” ماه رمضان” پی ببریم. ... پیامبر اکرم(ص) در آخرین روزهای ماه شعبان، و در آستانه ماه مبارک رمضان، طی خطبه ای ... در ادامه این خطبه پیامبر فرمودند: « با گرسنگى و تشنگى خود در این ماه، ... امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام درباره ماه مبارک رمضان ضمن معرفی این ماه ...

خطبه شعبانیه پیامبر (ص) درباره عظمت ماه رمضان - بولر

boler.ir/news/100791
Translate this page
خطبه شعبانیه خطبه ای از پیامبر اکرم(صدرباره فضیلت ماه رمضان و آمادگی ورود به ... سوی خدای متعال هر چند انجام واجبات و مستحبات از اهمیت و ارزش بسزایی بر خوردار ...

ویژه نامه ماه مبارک رمضان کانون گفتگوی قرانی - كانون گفتگوی قرآنی

www.askquran.ir › ... › ویژه نامه های قرآنی › ماه مبارک رمضان
Translate this page
1 day ago - خطبه پیامبر (صدرباره اهمیت ماه رمضان. ویژه نامه ماه مبارک رمضان کانون گفتگوی قرانی آداب ورود به ماه مبارکرمضان. ویژه نامه ماه مبارک رمضان کانون ...

معارف اسلامی ماه شعبان - پایگاه اطلاع رسانی لبیک

labbaik.ir/Note/uNote.aspx?ID=91d0e48a-ab35-4806-95ac...
Translate this page
May 8, 2016 - تمامیِ ماه مبارک رمضان، لیلـة القدر، شب مبعث پیامبر(ص)، عید سعید غدیر و . ... از این روست که در سخنان پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) نیز به وفور به اهمیّت این ماه اشاره شده ... آغاز این ماه خطبه ای خواندند و مردم را نسبت به شرافت این ماه آگاه فرمودند. ... از ایشان دربارة آیة شریفة « فیها یفرق کلّ أمرٍ حکیم»6 سؤال کرد، ایشان ...

رمضان - دانشنامه جهان اسلام

rch.ac.ir/article/Details/12667
به نوشتة مرزوقى اصفهانى (ج ۱، ص ۸۶)، در دوران جاهليت، ماه رمضان در تابستان قرار ... باب ۱۵، ص ] ۱۱۵[) به اهميت اين ماهافزوده‌است (دربارة رويدادهاى مهم اين ماه ← بخش ۲ : در .... بنابر اين روايت، پيامبر در پايان اين خطبه مى‌گريند و در پاسخ به پرسش على ...

جایگاه و اهمیت دهه آخر ماه مبارک رمضان/ دهه آخر زمان اجابت دعاست

www.yjc.ir › وب‌گردی › وبگردی
Translate this page
Aug 5, 2013 - جایگاه و اهمیت دهه آخر ماه مبارک رمضان/ دهه آخر زمان اجابت دعاست ... و رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره اهمیت روزهای پایانی ماه مبارک رمضان ... اول نزول رحمت الهی است همانطور که پیامبر(ص) در خطبه معروفشان فرمودند که "دعیتم الی ... لذا در دهه آخر ماه مبارک رمضان پیامبر اسلام(ص) کمربند عبادت را می بستند و از همه ...

صفحه اصلی

www.intranet.tta-teh.ir/
Translate this page
خطبه پیامبر (صدرباره اهمیت ماه رمضان, 1395/03/16. خطبه شعبانیه را پیامبر اکرم در عظمت ماه رمضان برای یاران انصار خود ایراد فرمود. ادامه خبر.

اوصاف ماه مبارک رمضان در آئینه کلام معصوم (ع) - هیئت مکتب الباقر

heyatemaktabolbagher.epage.ir/.../module.content_Page.33-13-02....
Translate this page
پیامبر اسلام (ص) هنگامی که هلال ماه رمضان را مشاهده می کردند روبه قبله کرده می فرمودند ... همچنین ایشان در خطبه ای در فضلیتماه رمضان فرموده اند : ای مردم به تحقیق ماهی شما را ... امام خمینی ( ره ) در اهمیت توبه در کتاب چهل حدیث می نویسد ای عزیز بی اعتنا و ...

خطبه رسول اكرم(ص) در جمعه آخر ماه شعبان - دانشگاه شهید مطهری

www.motahari.ac.ir/web/guest/126
Translate this page
صفحه اصلي · درباره دانشگاه ... رسول اكرم (ص) جمعه آخر شعبان درباره ماه مبارك رمضان [2] خطابه‌اي ايراد فرموده‌اند كه گرچه خطابه‌هاي متعدد از رسول خدا و ائمه هدي (ع) داريم و نزديك ماه مبارك رمضان ايشان در خطابه‌هايشان اهميت اين ماه را گوشزد مي فرمودند اما اين خطابه فرازهاي ... پيامبر مي‌فرمود با فقراء و آنان كه ندارند مواسات كنيد، يكرنگ باشيد.

خلاصه از زندگی نامه پیامبر اکرم - Aviny.com

www.aviny.com/occasion/Ahlebeit/.../84/Zendeghinameh.aspx
Translate this page
گفته‌اند نخستين نشانه‌هاي بعثت پيامبر (ص) به هنگام 40 سالگي او ، رؤياهاي صادقه بوده است، اما آنچه در سيره به عنوان آغاز بعثت شهرت يافته ، شبي در ماه رمضان ، يا ماه ...

اس ام اس ماه رمضان

goaround.unpointless.com/index.php?q...
Translate this page
21 hours ago - خطبه پیامبر (صدرباره اهمیت ماه رمضانخطبه شعبانیه را پیامبر اکرم در عظمت ماه رمضان برای یاران انصار خود ایراد فرمود خطبه… جنب شدن در ماه رمضان ...

ماه مبارک رمضان - امام جمعه بابلسر

www.aljomeh.ir/Monasebat/Mramzan.htm
Translate this page
رمضان از مصدر «رمض » به معناى شدت گرما، و تابش آفتاب بر رمل. ... پيامبر عظيم الشّأن اسلام، اين طبيبِ دوّارِ هستي، در آخـرين جمعه ماه شعبان بـراي آگـاهي وبهره .... درباره سوره قدر, شب قدر, معناى قدر, تعيين شب قدر, تكاليف شب قدر و شيوه هاى بهره ... كه خدا و رسول(ص) و امامان(عليهم السلام), براى زنده نگهداشتن روح اميد و نشاط و اهميت به اطاعت ...

اهمیت ماه رمضان از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) · پاتوق-90،آهنگ جدید،حوادث ...

patogh-90.ir/1395/03/اهمیت-ماه-رمضان-از-دیدگاه-پیامبر-اکرم-ص/
Translate this page
18 hours ago - اهمیت ماه رمضان از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) · پاتوق-90،آهنگ ... خطبه شعبانیه را پیامبر اکرم در عظمت ماه رمضان برای یاران انصار خود ایراد فرمود.خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش .... سخنان جنجالی مهناز افشار درباره ازدواجش ...

یا خَیرَ حَبیبٍ وَ مَحبوب - اهل سنت اینجا را نخوانند چون؟!

tahazratedoost.blogfa.com/cat-15.aspx
متن سخنراني جناب فرحزاد درباره اثبات جانشینی و فضایل امیرالمومنین علیه السلام و اعمال عيد غدير ... سوال – درخصوص اهمیت عید غدیرخم توضیحاتی بفرمایید. .... در جای جای خطبه ی غدیر پیامبر (ص) ما را به امامان و همینطور امام زمان (ع) سفارش کرده اند. ... عفو عمومی داده و انسان را از آتش جهنم آزاد می کند مربوط به ایام شب قدر و ماه رمضان است .

فضیلت های ماه شعبان المعظم :: سازمان تبلیغات اسلامی

www.ido.ir/pages/?id=429199
Translate this page
May 10, 2016 - تمامیِ ماه مبارک رمضان، لیلـة القدر، شب مبعث پیامبر(ص)، عید سعید غدیر و. ... از این روست که در سخنان پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) نیز به وفور به اهمیّت این ماه اشاره شده است. ... از سال ها، به هنگام آغاز این ماه خطبه ای خواندند و مردم را نسبت به شرافت این ماه آگاه فرمودند. ... یادداشت رهبر معظم انقلاب درباره مناجات شعبانیه

موسسه کتابشناسی شیعه کتاب شناسی روزه و ماه رمضان | فائزه سادات ...

al-athar.ir/home/Content?id=3770&code=1
Translate this page
Nov 11, 2013 - آنچه که در پی می آید فهرستی از کتابهای فارسی است که درباره روزه و ماه رمضان در این ... ارزش و اه‍م‍ی‍ت م‍اهم‍ب‍ارک رم‍ض‍ان / م‍ول‍ف ح‍س‍ی‍ن ش‍ی‍خ الاس‍لام‍ی ؛ ق‍م: ج‍ام‍ع‍ه م‍درس‍ی‍ن ... اوص‍اف روزه داران: ش‍رح خ‍طب‍ه ش‍ع‍ب‍ان‍ی‍ه پ‍ی‍ام‍ب‍ر اک‍رم (ص )/ م‍ح‍م‍دع‍ل‍ی ج‍زای‍ری ...

منبرها

menbarha.ir/
Translate this page
با استفاده از گفتار رسول خدا صلی الله علیه و آله در خطبه شعبانیه، پنج سخنرانی را در موضوعات: ... رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله درخطبه شعبانیه، ماه مبارک رمضان را چنین توصیف می کند: ... پیداست که اهمیت رمضان به قرآن است. .... پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می فرماید: «ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را ...

دعای روز سوم ماه مبارک رمضان - شفاف

www.shafaf.ir/fa/news/197805/دعای-روز-سوم-ماه-مبارک-رمضان
Translate this page
Jul 12, 2013 - ... پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند‌: «اگر بندگان از برکت‌ها و حقایق ماه رمضان آگاهی می‌یافتند، ... که معصومان هر یکدرباره دعا تأکیدات فراوان داشته‌اند‌، اما این اهمیت در ماه مبارک رمضان دوچندان می‌شود. ... خطبه پیامبر اکرم(ص) در فضیلت ماه رمضان.

رمضان الکریم - خطبه پیامبر(ص) در روز آخر شعبان

ramezanalkareem.blogfa.com/.../خطبه-پیامبر(ص)-در-روز-آخر-شع...
Translate this page
رمضان الکریم - خطبه پیامبر(ص) در روز آخر شعبان - رمضان. ... درباره ... اهمیت ماه مبارک رمضان و جایگاه ویژه روزه · » خطبه پیامبر(ص) در روز آخر شعبان · » رمضان در دوران ...

: اهمیت ماه رمضان و دورنمایی از سوره ی زمر - مدرسه فقاهت

www.eshia.ir/feqh/archive/text/sobhani/tafsir/92/930408/
Translate this page
Jun 29, 2014 - موضوع: اهمیت ماه رمضان و دورنمایی از سوره ی زمر در روایت است که رسول خدا (ص) در آخرین جمعه ی ماهشعبان خطبه ای خواند و در آخر خطبه، امیر ... قرآن یک مائده ی آسمانی است که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است. ... با این حال بعضی از مفسرین می گویند که آیات 53 تا 57 درباره ی وحشی (قاتل حمزه سید الشهداء) نازل شده است.

پیامبر اکرم - بزرگترین آرشیو وبلاگ های فارسی

al-g-he-ba.smartfeed.ir/tag/پیامبر+اکرم
Translate this page
May 29, 2016 - حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد علت مستجاب نشدن دعاها. از پيامبر اکرم سوال شد، ...خطبه پیامبر (صدرباره اهمیت ماه رمضان.

هلال ماه رمضان در آئینه ی احادیث - شبکه اطلاع رسانی راه دانا

dana.ir/News/756758.html
Translate this page
1 day ago - ... اطهار می اندازیم تا با اندیشه در کلام آنان به ارزش و اهمیت " ماه رمضان" پی ببریم. ... پیامبر اکرم(ص) در آخرین روزهای ماه شعبان، و در آستانه ماه مبارک رمضان، طی خطبه ای ... در ادامه این خطبه پیامبر فرمودند: « با گرسنگى و تشنگى خود در این ماه، ... امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام درباره ماه مبارک رمضان ضمن معرفی این ماه ...

فضيلت، آثار و فوايد تلاوت قرآن كريم

www.maarefquran.com/maarefLibrary/templates/farsi/.../4/4.htm
Translate this page
همين فضايل و آثار باعث‌گرديده كه تلاوت و قرائت قرآن از اهميت بسيارى برخوردار باشد. ... بهترين عبادت: پيامبر(ص) فرمود: «بهترين عبادتِ امتِ من، تلاوت قرآن است». 10. ... چرا در شب‌هاى ماه مبارك رمضان، قرائت سوره‌هاى خاصى از قرآن كريم، تأكيد‌شده است (مثل: ... لطفاً درباره خواندن قرآن و آثار آن در زندگى انسان و اين‌كه انسان با خواندن قرآن چه ...

تیر ۱۳۹۲ - صفحه اصلی

rezafereski.blogfa.com/1392/04
Translate this page
ج:حضرت ابراهیم (ع) و حضرت محمد (ص)-حضرت مریم (س) و آسیه همسر فرعون. د:حضرت موسی (ع) و ... 24-کدام گزینه دربارهعبارت «فَلا تَکُونَنَّ مِنَ المُمتَرین»صحیح است؟ ... کدام گزینه درمورد اهمیت ماه رمضان صحیح می باشد؟ 1-حرمت این ماه .... برترین اعمال در ماه مبارک رمضان به بیان پیامبر صلی الله علیه و آله در خطبه شعبانیه چیست؟ 1-افطاری و ...

رمضان در قرآن و سنت-خیرالله یعقوبی

hablolmatin.dmsonnat.ir/?_action=articleInfo&article=879
Translate this page
نویسنده در این مقاله برآن است تا ضمن تبیین جایگاه و اهمیت روزه¬داری در آیات و روایات به ... پیامبر(ص) سفارش می¬کنند که مسلمانان در ماه مبارک رمضان اموری را رعایت کنند: ... آمارهایی که همه ساله توسط مقامات انتظامی درباره کاهش روند جرم در ماه رمضان اعلام ... بخشی از توصیه¬های گران¬سنگ پیامبر(ص) در خطبه آخرین جمعه ماه شعبان است.

ماه رمضان میهمانی خدا ویژگیها و اهمیت ها - آسایشگاه خیریه بقیةالله قم

www.asayeshgahqom.com/ویژگیهای-ماه-رمضان.html
Translate this page
پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله در توصیف ماه رمضان فرمود: آن، ماهى است که در آن به میهمانى خدا ... امام على علیه السلام در خطبهخویش در اولین روز از ماه رمضان فرمود: اى روزه دار! ... از پیامبر خدا درباره شب قدر پرسیدند و من هم مى شنیدم. ... چون دهه آخرماه رمضان فرا می رسید، پیامبر(ص) رخت خواب خویش را جمع می کرد و خود را کاملاً آماده عبادت می ..
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
ماه رمضان 95,دعاهای ماه رمضان 95,زمان افطار ماه رمضان 95,سریال های ماه رمضان 95,مسائل پزشکی و جنسی ماه رمضان 95,ماه عسل 95,دعاهای ماه رمضان 95,سریال های ماه رمضان 95
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3416
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 66
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 222
  • آی پی دیروز : 99
  • بازدید امروز : 785
  • باردید دیروز : 167
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,982
  • بازدید ماه : 11,368
  • بازدید سال : 82,576
  • بازدید کلی : 1,099,627
  • کدهای اختصاصی